Postawić na jedną markę
O kierunkach rozwoju w branży odzieżowej mówi Mateusz Monica, menadżer ds. franczyzy 4F.
W ostatnich latach zmienił się sposób funkcjonowania sklepów odzieżowych w Polsce. W jakim kierunku idą zmiany?
Handel konsekwentnie przenosi się do popularnych galerii handlowych, a te z kolei powstają w coraz mniejszych miejscowościach. Centra handlowe zaczęły pełnić rolę multibrandowego punktu handlowego, stąd wiele firm decyduje się na zawężenie swojej działalności do sprzedaży odzieży jednej marki. Dogodnym rozwiązaniem jest w takiej sytuacji skorzystanie z systemu franczyzowego producentów. Ponadto coraz większy nacisk kładzie się na wystrój punktów handlowych oraz przyjazną dla klienta ekspozycję towaru. I tu również pomocna jest franczyza.
W jaki sposób producenci i dystrybutorzy odzieży konkurują ze sobą?
Firmy odzieżowe rywalizują ze sobą poszerzając gamę oferowanego asortymentu oraz podnosząc jakość swoich produktów. Producenci stawiają na niepowtarzalność oferowanych artykułów. Coraz popularniejsze stają się programy lojalnościowe, karty rabatowe dla stałych klientów, promocje oraz konkursy. W branży odzieży sportowej coraz częściej korzysta się z działań marketingowych mających na celu kojarzenie marki ze znanymi osobami bądź wydarzeniami sportowymi.
Od czego zatem zależy powodzenie sklepu odzieżowego?
Należy przede wszystkim postawić na wzornictwo oraz funkcjonalność produktów. Nie można też zapominać o korzystnej dla klienta relacji ceny do jakości oferowanych artykułów. Ponadto nie da się zbudować silnej marki bez dużych nakładów na działania marketingowe.
rozmawiała (aw)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. sportowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


