Telepizza rośnie wraz z rynkiem

Zysk Telepizzy ze sprzedaży licencji franczyzowej osiągnął w 2007 roku ponad dwukrotnie wyższy poziom niż rok wcześniej.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Firma chce w tym roku jeszcze bardziej przyspieszyć tempo rozbudowy sieci. Motorem rozwoju mają być niższe koszty inwestycji w placówkę franczyzową.
Nowa strategia rozwoju Telepizzy ma ułatwić partnerom sieci start w biznesie. Franczyzobiorcy, którzy dołączą do sieci do końca 2008 roku nie ponoszą opłaty franczyzowej i marketingowej, które w sumie wynoszą 8 proc. przychodów placówki. W ten sposób Telepizza chce przyspieszyć rozwój sieci w miastach do 40 tys. mieszkańców. Według planów firmy w 2008 roku powstanie 10 placówek franczyzowych. W najbliższym czasie ruszą pizzerie w Poznaniu, Ostrowcu Św., Inowrocławiu, Trójmieście i Płońsku.
Otwarcie każdej restauracji Telepizza poprzedza weryfikacja rynku. Firma ocenia aktywność konkurencji i potrzeby miejscowych klientów. – Znajomość rynków lokalnych i zwyczajów konsumentów ułatwia opracować strategię sprzedaży i zwiększyć dochód placówek. W ten sposób zwrot inwestycji następuje średnio po 12-24 miesiącach działalności – mówi Sławomir Rogoziński, dyrektor ds. rozwoju sieci Telepizza.
Koszty inwestycji w placówkę Telepizzy wynoszą min. 150 tys. zł. Franczyzobiorca posiada wyłączność do używania marki Telepizza w obrębie całego miasta, natomiast w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców na terenie obszaru bezpłatnej dostawy pizzy.
Rynek rośnie
Wartość rynku gastronomicznego w Polsce szacowana jest obecnie na ok. 18 mld. zł. - W Polsce, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach brakuje lokali gastronomicznych – mówi Rogoziński. Rynek gastronomiczny jest wciąż nienasycony i jak twierdzą analitycy będzie tak przynajmniej do 2012 roku. Zdaniem ekspertów, inwestycja w gastronomię w tym czasie powinna się zwrócić w ciągu 2-3 lat. Czynnikiem napędzającym rynek jest wzrost wydatków polskich konsumentów w restauracjach. Według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego wydatki na restauracje, które obecnie wynoszą ok. 2,8 proc. wydatków na konsumpcję, w najbliższych latach urosną do 6-7 proc.
W ostatnich latach wzrosła również sprzedaż w lokalach na miejscu w stosunku do sprzedaży na wynos. Według danych Telepizzy sprzedaż w pizzeriach sieci jest o 60 proc. większa w porównaniu ze sprzedażą z dostawą do klienta.
W 2007 roku firma zarobiła pięciokrotnie więcej, niż rok wcześniej. Jak twierdzi Sławomir Rogoziński, sprzedaż w Telepizzy będzie wzrastać wraz z rozwojem sieci. To dobra wiadomość dla franczyzobiorców oraz dla osób, które planują wejść do sieci.
(agaka)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...