Chłopskie Jadło znów na sprzedaż?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwsza restauracja Chłopskiego Jadła została uruchomiona w 1995 r. Po 11 latach działalności, kiedy sieć liczyła już siedem lokali, właściciel restauracji Jan Kościuszko, zdecydował się je sprzedać spółce Sfinks. Od tamtej pory prowadzi działalność jako Grupa Kościuszko Polskie Jadło i obecnie zarządza sześcioma restauracjami Polskie Jadło i 10 tzw. lanczowiskami Ready&Go.

Teraz, kiedy giełdowy Sfinks ma zostać przejęty przez spółkę AmRest, operatora m.in. marek Pizza Hut i KFC, niewykluczone, że Chłopskie Jadło wróci do swojego pierwotnego właściciela. AmRest bowiem nie widzi tej sieci w swojej grupie.

To może być dobra wiadomość dla Jana Kościuszki, który nie raz już publicznie zaznaczał, że nie podoba mu się sposób, w jaki Sfinks rozwija Chłopskie Jadło i że poważnie rozważyłby możliwość odkupienia sieci, gdyby taka się pojawiła.

(mdk)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €