Północ zmienia strategię
Spółka Północ Nieruchomości aktualizuje dotychczasową strategię rozwoju do aktualnej sytuacji rynkowej i warunków ekonomicznych.
Sytuacja na rynku nieruchomości spowodowała znaczny spadek popytu, co może przełożyć się na słabsze wyniki spółki. Zarząd planuje w związku z tym zintensyfikowanie działań mających na celu rozwój sieci, głównie poprzez franczyzę. Sprzedaż licencji będzie odbywała się nie tylko w miastach średniej wielkości, jak dotychczas, ale również, w celu przyspieszenia rozwoju sieci, w największych miastach Polski. Umożliwienie kupna licencji w dużych ośrodkach miejskich przyczyni się do zwiększenia liczby placówek w całym kraju. Sprzedaż franczyzy będzie w dużej mierze skierowana do przedsiębiorców, którzy docelowo planują otworzyć więcej niż jeden punkt.
Koszty nabycia licencji będą uzależnione od wielkości regionu, który będzie obejmowała. Późniejsze opłaty ustalone będą na poziomie 4-8 proc. przychodów plus stała opłata na marketing. W pierwszym miesiącu partner będzie zwolniony z opłaty stałej. Firma szacuje, że łączna liczba miejscowości powyżej 30 tys. mieszkańców, w których mogłyby powstać placówki biura Północ, wynosi ok. 150.
W ramach optymalizacji kosztów w spółce Północ Nieruchomości planowana jest reorganizacja istniejących placówek oraz restrukturyzacja kosztów ich funkcjonowania oraz ogólnego zarządu. Na dalszy rozwój sieci biur nieruchomości spółka przeznaczy kwotę ok. 1 mln zł, a nie 5 mln, tak jak wcześniej zapowiadano.
Sieci franczyzowe na celowniku
Jako alternatywę wobec otwierania placówek franczyzowych, zarząd spółki rozważa przejęcia innych podmiotów z branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, np. poprzez emisje celowe akcji. Pozwoli to na szybszą konsolidację rynku biur nieruchomości w Polsce, jednak głównie tych, które działają w oparciu o system franczyzowy.
Firma zamierza również prowadzić m.in. doradztwo z zakresu rynku nieruchomości (będzie przygotowywać analizy i raporty dla klientów indywidualnych oraz mediów), planuje także inwestycje w nieruchomości i grunty. Na powyższy cel przeznaczone zostanie ok. 5 mln zł, które pierwotnie miały zostać zainwestowane w rozwój sieci biur. W miarę potrzeby spółka będzie posiłkować się środkami pochodzącymi z zewnętrznego finansowania , tj. kredytów, pożyczek oraz emisji obligacji.
Zarząd firmy szacuje, że nowa strategia rozwoju, ze względu na wydłużony proces inwestycyjny w branży nieruchomości, przyniesie widoczne efekty dopiero w r. 2009.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


