Północ zmienia strategię
Spółka Północ Nieruchomości aktualizuje dotychczasową strategię rozwoju do aktualnej sytuacji rynkowej i warunków ekonomicznych.
Sytuacja na rynku nieruchomości spowodowała znaczny spadek popytu, co może przełożyć się na słabsze wyniki spółki. Zarząd planuje w związku z tym zintensyfikowanie działań mających na celu rozwój sieci, głównie poprzez franczyzę. Sprzedaż licencji będzie odbywała się nie tylko w miastach średniej wielkości, jak dotychczas, ale również, w celu przyspieszenia rozwoju sieci, w największych miastach Polski. Umożliwienie kupna licencji w dużych ośrodkach miejskich przyczyni się do zwiększenia liczby placówek w całym kraju. Sprzedaż franczyzy będzie w dużej mierze skierowana do przedsiębiorców, którzy docelowo planują otworzyć więcej niż jeden punkt.
Koszty nabycia licencji będą uzależnione od wielkości regionu, który będzie obejmowała. Późniejsze opłaty ustalone będą na poziomie 4-8 proc. przychodów plus stała opłata na marketing. W pierwszym miesiącu partner będzie zwolniony z opłaty stałej. Firma szacuje, że łączna liczba miejscowości powyżej 30 tys. mieszkańców, w których mogłyby powstać placówki biura Północ, wynosi ok. 150.
W ramach optymalizacji kosztów w spółce Północ Nieruchomości planowana jest reorganizacja istniejących placówek oraz restrukturyzacja kosztów ich funkcjonowania oraz ogólnego zarządu. Na dalszy rozwój sieci biur nieruchomości spółka przeznaczy kwotę ok. 1 mln zł, a nie 5 mln, tak jak wcześniej zapowiadano.
Sieci franczyzowe na celowniku
Jako alternatywę wobec otwierania placówek franczyzowych, zarząd spółki rozważa przejęcia innych podmiotów z branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, np. poprzez emisje celowe akcji. Pozwoli to na szybszą konsolidację rynku biur nieruchomości w Polsce, jednak głównie tych, które działają w oparciu o system franczyzowy.
Firma zamierza również prowadzić m.in. doradztwo z zakresu rynku nieruchomości (będzie przygotowywać analizy i raporty dla klientów indywidualnych oraz mediów), planuje także inwestycje w nieruchomości i grunty. Na powyższy cel przeznaczone zostanie ok. 5 mln zł, które pierwotnie miały zostać zainwestowane w rozwój sieci biur. W miarę potrzeby spółka będzie posiłkować się środkami pochodzącymi z zewnętrznego finansowania , tj. kredytów, pożyczek oraz emisji obligacji.
Zarząd firmy szacuje, że nowa strategia rozwoju, ze względu na wydłużony proces inwestycyjny w branży nieruchomości, przyniesie widoczne efekty dopiero w r. 2009.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej