Powstaje kolejna sieć

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Tworzenie sieci zaczęliśmy jesienią 2007 roku. Dziś funkcjonują w jej ramach już 32 sklepy – mówi Mariusz Kosiński, menedżer ds. sieci patronackiej.

Na razie pilotaż Dobrego Wyboru tworzony jest na Śląsku. Zdaniem Kosińskiego do końca 2008 roku sieć może liczyć ok. 100 sklepów. Rozwijanie marki stało się możliwe po przejęciu przez Kolportera dużej hurtowni spożywczej w tym regionie.

Jak twierdzi Maciej Topolski z Kolporter Service, sieć ustala na podstawie scoringu, czyli wiarygodności kredytowej, czy dany sklep jest w stanie efektywnie współpracować z grupą.

- Chodzi o to, by z jednej strony dzięki współpracy z naszą firmą uzyskać zdecydowaną poprawę przychodów, a z drugiej zapewnić nam osiągnięcie zysków - tłumaczy Topolski.

Wymóg stawiany przez sieć to minimalny obrót we współpracy z Kolporterem. Jego wysokość uzależniona jest od lokalizacji, wielkości i potencjału sklepu. Nie może być jednak mniejszy niż 10 tys. zł.

W ramach współpracy towar do sklepów dostarcza Kolporter Service, ale nie tylko. Jeśli firma nie ma czegoś w swojej ofercie, istnieje możliwość dostawy zewnętrznej. Wówczas podpisywane umowy wiążą ze sobą trzy strony. Sieć wspiera także partnerów wiedzą i technologią sprzedaży. Oferuje atrakcyjne ceny, pokazuje, w jaki sposób trzeba ustawić półki, towary, jak komunikować się z klientem. Sklepom zapewnia jednolite obrandowanie: znaki handlowe i wizualizację - za każdym razem robione według indywidualnych projektów dla konkretnej placówki.

(mdk)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €