Ogólnopolski Program Mieszkaniowy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W czerwcowym numerze czasopisma „Franchising. Nowe rynki - nowe pomysły” ukazał się artykuł Hieronima S. Chabasa opisujący twór o nazwie „Ogólnopolski Program Mieszkaniowy” będący, zdaniem autora, pozarządową inicjatywą gospodarczą (?).

Na artykuł ten zwrócił naszą uwagę pan Grzegorz Chmielarski, Prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców, zrzeszającej największych polskich franczyzodawców, z prośbą abyśmy na stronach naszego portalu wyjaśnili, że system prezentowany przez pana Chabasa nie jest systemem franchisingowym, a jedynie bliżej nie sprecyzowanym pomysłem na prowadzenie działalności gospodarczej, o trudnych do odgadnięcia regułach.

Prezentujemy jednak Państwu naszą opinię na temat „Ogólnopolskiego Programu Mieszkaniowego” nie dlatego, że zostaliśmy o to poproszeni przez Prezesa POF, ale przede wszystkim dlatego, że czujemy się w obowiązku ostrzec osoby zainteresowane nabyciem licencji franchisingowej przed wątpliwej jakości pomysłami na prowadzenie działalności gospodarczej podszywającymi się pod franchising. Jest to tym bardziej istotne, w sytuacji gdy opisy takich dziwacznych przedsięwzięć gospodarczych jak „Ogólnopolski Program Mieszkaniowy” pojawiają się w periodyku mieniącym się być jedynym fachowym i branżowym czasopismem z zakresu franchisingowym.

„Ogólnopolski Program Mieszkaniowy”, który występuje też w tekście pod nazwą „Yana Distribute System Luxemburg” jest, według słów samego pana Chabasa „mutantem franchisingu tradycyjnego”, który „zmienił oblicze kooperacji pionowej oraz przystosował się do współczesnych metod działania na rynkach”. W dalszej części artykułu dowiadujemy się, że „produktem franchisingowym” tego sytemu jest ... „wiedza stanowiąca o sukcesie”. Na czym polega ta wiedza - zapyta zapewne zdziwiony czytelnik. Otóż jest to „wiedza o sposobie pozyskiwania środków finansowych, logistyce, strategii zarządzania oraz najważniejsze - a mianowicie jak opanować rynek zbytu”. Pozyskawszy i opanowawszy tą, jakże genialną, wiedzę „firmy ubiegające się o prawa dostaw produktów, surowców czy usług w programie już nie muszą uczestniczyć w dziwnych przetargach - wystarczy że nabędą licencję, a będą posiadać gwarancję do dostaw produktu względnie wykonywania usług na z góry określonych zasadach”. Dzieje się tak ponieważ „firmy i instytucje działające w zrzeszeniu funkcjonują dobrze oraz co najważniejsze - tworzą własny, bezpieczny, gwarantowany ubezpieczeniami kontraktowymi, wewnętrzny rynek zbytu”.

I tu dochodzimy do sedna problemu, chciałoby się rzec jądra programu. Otóż okazuje się, że „uczestnicy programu nie są mobilizowani do posiadania wspólnej nazwy i identycznego produktu - gwarantujących im sukces na rynku”. Widać więc wyraźnie, że system prezentowany przez pana Chabasa nie ma nic wspólnego z franchisingiem, w którym wspólna nazwa (marka), jednorodność oferowanych produktów lub usług oraz specjalistyczna wiedza (know - how) przekazywana franczyzobiorcom przez franczyzodawcę są niezbędnymi elementami odróżniającymi system franchisingowy od innych metod współpracy gospodarczej. Przyznaje to zresztą sam Hieronim S. Chabas, który stwierdza, że warunkiem gwarantującym przetrwanie i sukces członków jego sytemu na rynku „nie jest jeż - jak we franchisingu tradycyjnym - wspólna nazwa produktu i identyczny produkt”.

Na zakończenie autor artykułu zapowiedział, że w kolejnych numerach czasopisma „Franchising” przedstawi, między innymi „zasady pozyskiwania niekomercyjnych środków finansowych - przeznaczonych na finansowanie naszego programu oraz możliwość pozyskiwania licencji franchisingowej dla firm, którym pojęcie rynek nabrało cech produktu”.

Będziemy z uwagą śledzić i na bieżąco Państwa informować o kolejnych ciekawych pomysłach pana Chabasa oraz pana Andrzeja Skakowskiego - wydawcy czasopisma „Franchising”. A póki co gorąco do Państwa apelujemy, aby nie dawali się Państwo zwieść mirażom łatwego i szybkiego zysku roztaczanym przez różnorakich szarlatanów gospodarczych, którzy próbują swoje podejrzane pomysły określać mianem franchisingu.

Niektóre mutanty potrafią być bardzo niebezpieczne.

Redakcja
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €