MBE się rozpędza

Z roku na rok amerykańska sieć zwiększa swoje obroty w Polsce. Równocześnie intensyfikuje poszukiwania franczyzobiorców.
Docelowo MBE planuje otwarcie 100-120 placówek w całym kraju. Pożądane lokalizacje to przede wszystkim lotniska, hotele, uniwersytety, a także osiedla mieszkaniowe. Według przedstawicieli sieci najważniejszym czynnikiem sukcesu placówki jest zaangażowanie franczyzobiorcy. Lokalizacja punktu to sprawa drugorzędna, jednak również ważna.
Aktualnie w kraju funkcjonuje sześć placówek MBE. Cztery działają w Warszawie oraz po jednej w Katowicach i w Krakowie. Zainteresowanie tego typu usługami na rynku zdecydowało o zintensyfikowaniu rozwoju sieci w Polsce. W 2007 roku firma odnotowała 80 proc. wzrost obrotów w stosunku do roku poprzedniego. Prognozowany wzrost w 2008 roku w stosunku do r. 2007 wynosi 130 proc. oraz 40 proc. w kolejnych latach.
Koncept Mail Boxes Etc. powstał w 1980 roku w Stanach Zjednoczonych. Obecnie światowa sieć liczy ok. 6 tys. punktów zlokalizowanych w 58 krajach, z czego około 1 tys. placówek działa w Europie. Potencjalni franczyzobiorcy MBE to osoby, które szukają pomysłu na biznes, mają oszczędności i chcą zainwestować, a także właściciele mniejszych firm, którzy chcą uzupełnić biznes. Partner sieci pozyskuje klientów zarówno biznesowych jak i indywidualnych, a pracownicy realizują zlecenia. Ważną częścią sprzedaży MBE jest B2B (biznes do biznesu) czyli wykonywanie masowych zleceń np. na przesyłki kurierskie konkretnych firm. Aby otworzyć lokal MBE należy dysponować kapitałem w wys. 180-200 tys. zł oraz lokalem o powierzchni 40-140 m2. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to ok. 24 miesiące.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej