Przybywa stacji Lotos

Co najmniej o pięć stacji ajencyjnych powiększy się w drugiej połowie tego roku sieć Lotos.
Obiekty zlokalizowane będą zarówno w dużych miastach – Bydgoszcz, Szczecin, Kraków, jak i przy głównych nadgranicznych szlakach drogowych – Kołbaskowo (autostrada A6), Strzeszowice (trasa europejska E36).
- Realizowane właśnie inwestycje, to nie wszystko - mówi Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Bierzemy udział w przetargach na tzw. Miejsca Obsługi Podróżnych, które powstaną przy polskich autostradach. Razem z naszą ofertą złożyliśmy plany dotyczące ich zagospodarowania. Liczymy na pozyskanie najbardziej konkurencyjnych lokalizacji.
Zgodnie z opublikowaną w czerwcu br. zaktualizowaną strategią, do 2012 r. Lotos zakłada (po wejściu w segment stacji autostradowych i automatycznych) uzyskanie 20 proc. udziału w sprzedaży paliw na autostradach, po zakończeniu głównej części programu związanego z ich budową. Natomiast całościowo, w krajowym segmencie sprzedaży detalicznej paliw, koncern planuje uzyskać 10 proc. udział w 2012 r. (ok. 6 proc. w 2007 r.). Łącznie na rozwój działalności handlowej spółka przeznaczy do 2012 r. 1,1 mld zł.
Coraz większa rodzina
Do sieci należy obecnie ok. 350 obiektów, które zlokalizowane są w miastach i przy trasach przelotowych. Do czerwca 2008 r. sieć stacji partnerskich Lotos powiększyła się o 9 obiektów, kolejnych 6 placówek dołączy do końca roku. Osoby przystępujące do sieci zyskują poza prawem do działania pod marką Lotos, m.in. gwarancję dostaw paliw, uzyskanie pakietu startowego - czyli zestawu inwestycji modernizujących stację wykonywanych na koszt Grupy Lotos. Franczyzobiorcą zostać może każda stacja spełniająca kryteria przyjęcia do sieci dotyczące m.in. wysokości sprzedaży i położenia obiektu.
Oferta skierowana jest głównie do właścicieli stacji już funkcjonujących, zarówno w systemach franczyzowych innych koncernów, jak również niezrzeszonych. Istnieje także możliwość współpracy dla właścicieli gruntów, którzy chcieliby wraz z Grupą Lotos wybudować i w przyszłości prowadzić stację paliw. Jednak w tej sytuacji duży nacisk kładzie się na atrakcyjną lokalizację terenu. Warto podkreślić, że partnerem może zostać zarówno osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, jak i spółka prawa handlowego.
Przyszły partner obowiązkowo przechodzi szkolenia wstępne obejmujące przede wszystkim zasady współpracy w sieci Lotos, znajomość obowiązujących standardów, zasady bezpiecznego prowadzenia stacji oraz szeroko pojętej obsługi klientów.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej