AmRest wykupuje Sfinksa

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

AmRest odkupił niedawno 9 proc. pakiet akcji spółki Sfinks od jej głównego akcjonariusza i założyciela – Tomasza Morawskiego. Dzięki temu do właściciela sieci restauracji KFC i Pizza Hut należy obecnie ponad 15 proc. akcji Sfinksa. Niewykluczone, że liczba posiadanych przez AmRest walorów wkrótce wzrośnie, bowiem gastronomiczny koncern wezwał do sprzedaży nieco ponad 11 proc. kolejnych udziałów w kapitale zakładowym Sfinksa (około 1 mln akcji). Na zakup przeznacza ok. 20 mln zł (ponad 19 zł za akcję).

To, czy AmRestowi uda się zwiększyć zaangażowanie w spółce Sfinks będzie wiadomo dopiero po 16 września, czyli po zakończeniu zapisów na sprzedaż akcji. Przedstawiciele koncernu gastronomicznego nie ukrywają, że dążą do przejęcia pakietu kontrolnego polskiej spółki i uważają, że Sfinks pasowałby do ich portfela. Obecnie spółka zarządza trzema sieciami gastronomicznymi: KFC, Pizza Hut i Burger King – łącznie posiada ok. 270 lokali. Po przejęciu Sfinksa liczba placówek zwiększyłaby się o około 100 punktów sieci Sphinx. Tym samym AmRest stałby się niekwestionowanym liderem na polskim rynku gastronomicznym.

Nie wiadomo jednak, jaki będzie dalszy los należącej do spółki Sfinks sieci Chłopskie Jadło. Profil restauracji nie pasuje do portfolio AmRestu i niewykluczone, że lokale zostaną wystawione na sprzedaż.

- Odkupienie Chłopskiego Jadła jest możliwe, ale po bardzo dokładnej wycenie, bo to nie jest już ta sama sieć, którą sprzedawałem dwa lata temu – mówi Jan Kościuszko, twórca marki, który w 2006 roku odsprzedał markę Chłopskie Jadło AmRestowi i założył konkurencyjną sieć pod marką Polskie Jadło. - Gdybyśmy mieli ją kupić, to w celu wygaszenia marki i włączenia restauracji do Polskiego Jadła – dodaje.

(awh)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €