Artman kupił UAB House Plius

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod koniec sierpnia 2008 r. Artman, właściciel sieci sklepów odzieżowych House, nabył znaczący pakiet udziałów w spółce UAB House Plius, która dotychczas była francyzobiorcą spółki. Przejęta firma prowadzi cztery punkty pod marką House zlokalizowane w Wilnie, Kownie, Kłajpedzie i Siaulai. Wartość transakcji wyniosła 80 tys. euro. Artman zobowiązał się do sfinansowania jej w dwóch ratach w całości ze środków własnych.

- Zakup spółki UAB House Plius jest elementem realizowanej strategii przez Artman SA budowy sieci własnych salonów detalicznych w Europie Środkowo - Wschodniej - czytamy w komunikacie spółki.

Zakup litewskiego franczyzobiorcy to kolejna transakcja obok realizowanego przejęcia LPP, właściciela m.in. odzieżowych marek Reserved i Cropptown. W tym roku działalność rozpocząć mają także uruchomiane przez Artmana 30 sklepów z odzieżą damską pod marką Mohito.

(agaka)(mdk)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €