Rośniemy stabilnie

– mówi Piotr Matluch, prezes sieci DDD Dobre Dla Domu.
Jak ocenia pan sytuację na rynku budowlanym?
To zależy – tak zwana ciężka budowlanka ma teraz swoje gorsze chwile. Umiarkowany popyt spowodował stabilizację cen. Wielu deweloperów wyhamowało realizację harmonogramów inwestycyjnych, a dodatkowo znacznie mniej intensywny popyt na mieszkania na rynku wtórnym spowodował relatywny spadek ich cen. Dużo lepiej wygląda sytuacja w branży wyposażenia wnętrz. Deweloperzy oddają mieszkania z inwestycji rozpoczętych jeszcze w czasie boomu. Sądzę, że mimo spodziewanej stagnacji, rynek będzie rósł. Być może branża wyposażenia wnętrz lekko wyhamuje w 2009 roku, ale oddawane mieszkania trzeba będzie wyposażać, a i sfera remontowa będzie miała niemałe znaczenie. Poza tym rynek to również m.in. powierzchnie biurowe, których tempo przyrostu prognozuje się wiele bardziej optymistycznie.
Jak sytuacja na rynku wpływa na rozwój sieci DDD?
Bardzo pozytywnie. W czasie wakacji uruchomiliśmy trzy nowe sklepy – w Rumii, Mielcu oraz Turku. Sieć liczy teraz 27 placówek. Przygotowujemy się do kolejnych czterech otwarć w ciągu najbliższych 5 tygodni. Bardzo pozytywnym zjawiskiem w sieci są tzw. multibiorcy. Partnerzy widzą, że mimo uspokojenia budowlanego szaleństwa, rynek stabilnie rośnie. Dlatego, aby korzystać z efektu skali, coraz częściej nasi franczyzobiorcy decydują się na otwarcie kolejnej placówki. Decyzja jest o tyle łatwiejsza, że na spółkę z dostawcami pokrywamy 2/3 kosztów uruchomienia sklepu.
rozmawiał (emka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej