Wschód dla Muszkieterów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Strategia rozwoju Grupy Muszkieterów obejmuje województwo podkarpackie, mazowieckie, lubelskie i warmińsko-mazurskie. Do końca 2008 roku ma tu powstać około 10 supermarketów grupy. Wszystkie sklepy Muszkieterów będą działały na zasadzie franczyzy. Pierwsze placówki powstaną w Tarnobrzegu, Pszczynie i Szczytnie.

Dotychczas grupa Muszkieterów skupiała się głównie na rynku południowo-zachodnim i tam działa najwięcej jej sklepów. Aktualnie sieć posiada w całym kraju ponad 170 supermarketów spożywczych Intermarche i Bricomarche - z branży dom i ogród. Firma nastawiona jest na otwieranie supermarketów w mniejszych miastach liczących od 50 tys. mieszkańców i na obrzeżach większych aglomeracji. W ten sposób firma chce wykorzystać rosnący potencjał rynku spożywczego.

Rynek do wykorzystania

Według GUS wartość handlu spożywczego szacowana jest na ponad 220 mld zł. W porównaniu z rokiem 2007 wzrósł on o 14,6 proc. Czynnikiem napędzającym rozwój jest wzrost siły nabywczej Polaków oraz stabilny wzrost PKB. Rośnie również rynek artykułów dla domu i ogrodu. Według Raportu o franczyzie i systemach agencyjnych w Polsce 2006/2007 r. roczne przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 780 mln zł.

Właśnie tę korzystną sytuację na rynku zamierza wykorzystać grupa Muszkieterów.

- W przyszłym roku chcemy utrzymać dynamikę rozwoju sieci i również otworzyć 40 supermarketów. Aktualnie chcemy dodatkowo skupić się na ekspansji we wschodniej Polsce, gdzie jest najmniej naszych placówek – mówi Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska, właściciela marek Intermarche i Bricomarche.

Aby zostać właścicielem supermarketu w grupie Muszkieterów trzeba zainwestować 350 tys. zł. Każdy supermarket Intermarche i Bricomarche to odrębna spółka z o.o. z rodzinnym kapitałem. Łącznie kapitał zainwestowany w nowy supermarket musi pokrywać 20 proc. kosztów całej inwestycji. Ponadto franczyzobiorcy przechodzą półroczne szkolenie podczas którego poznają zasady działania sklepu i zarządzania biznesem.

(awh)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €