Wschód dla Muszkieterów
Grupa Muszkieterów zamierza otwierać sklepy we wschodniej części Polski.
Strategia rozwoju Grupy Muszkieterów obejmuje województwo podkarpackie, mazowieckie, lubelskie i warmińsko-mazurskie. Do końca 2008 roku ma tu powstać około 10 supermarketów grupy. Wszystkie sklepy Muszkieterów będą działały na zasadzie franczyzy. Pierwsze placówki powstaną w Tarnobrzegu, Pszczynie i Szczytnie.
Dotychczas grupa Muszkieterów skupiała się głównie na rynku południowo-zachodnim i tam działa najwięcej jej sklepów. Aktualnie sieć posiada w całym kraju ponad 170 supermarketów spożywczych Intermarche i Bricomarche - z branży dom i ogród. Firma nastawiona jest na otwieranie supermarketów w mniejszych miastach liczących od 50 tys. mieszkańców i na obrzeżach większych aglomeracji. W ten sposób firma chce wykorzystać rosnący potencjał rynku spożywczego.
Rynek do wykorzystania
Według GUS wartość handlu spożywczego szacowana jest na ponad 220 mld zł. W porównaniu z rokiem 2007 wzrósł on o 14,6 proc. Czynnikiem napędzającym rozwój jest wzrost siły nabywczej Polaków oraz stabilny wzrost PKB. Rośnie również rynek artykułów dla domu i ogrodu. Według Raportu o franczyzie i systemach agencyjnych w Polsce 2006/2007 r. roczne przychody ze sprzedaży wyniosły prawie 780 mln zł.
Właśnie tę korzystną sytuację na rynku zamierza wykorzystać grupa Muszkieterów.
- W przyszłym roku chcemy utrzymać dynamikę rozwoju sieci i również otworzyć 40 supermarketów. Aktualnie chcemy dodatkowo skupić się na ekspansji we wschodniej Polsce, gdzie jest najmniej naszych placówek – mówi Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska, właściciela marek Intermarche i Bricomarche.
Aby zostać właścicielem supermarketu w grupie Muszkieterów trzeba zainwestować 350 tys. zł. Każdy supermarket Intermarche i Bricomarche to odrębna spółka z o.o. z rodzinnym kapitałem. Łącznie kapitał zainwestowany w nowy supermarket musi pokrywać 20 proc. kosztów całej inwestycji. Ponadto franczyzobiorcy przechodzą półroczne szkolenie podczas którego poznają zasady działania sklepu i zarządzania biznesem.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


