Zamknięto 19,6 tys. sklepów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Prawo i Gospodarka przedstawiła raport GUS o placówkach handlu detalicznego w Polsce. W ub. r. było w Polsce 430,6 tys. sklepów, czyli o 19,6 tys. mniej niż w roku poprzednim – ustalił GUS, podaje dziennik finansowy. Prawdopodobnie znacznie zmniejszyła się również liczba kiosków i straganów.

W naszym kraju znajduje się jedna z najgęstszych (ale nie nowoczesnych) sieci handlowych w Europie. W latach 1990-1998 liczba punktów sprzedaży detalicznej zwiększyła się ponad dwukrotnie – do 950 tys. Po tym okresie handel zaczął się kurczyć. Dotyczyło to w największym stopniu budek, szczęk i straganów, ale nadal jest ich ponad 400 tys., choć danych za ub.r. jeszcze nie ma. Z ustaleń GUS wynika jednak, że w ub. r. stosunkowo duży był spadek liczby sklepów (o 19,6 tys.).

Jak wyjaśnia dla Prawa i Gospodarki prof. Misiąg z Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumcji - Jest to proces naturalny który doprowadzi do tego, że funkcjonujący u nas handel będzie sprawniejszy.
Przybywa jednak szybko dużych placówek. W ubiegłym roku liczba sklepów o powierzchni sprzedaży ponad 400 m kw zwiększyła się o 325 do 3838. Jeszcze w 1991 r. było ich 1905.

- Likwidacja dużej części drobnych placówek handlowych i małych sklepów jest u nas nieuchronna. Wzrastająca konkurencja nie dopinguje kupców do łączenia firm. Tymczasem koszty funkcjonowania ich sklepów rosną szybko, co klienci dostrzegają przy zakupie. Małe sklepy zaopatrują się drogo, bo trudno negocjować im ceny przy odbiorze małych partii towarów – komentuje dla Prawa i Gospodarki dane GUS Janusz K. Kowalski.

Więcej: Janusz K. Kowalski, Prawo i Gospodarka, 24 lipca 2001
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €