Salon zakończony, czas otworzyć własny biznes

Już po raz szósty odbył się ogólnopolski Salon Franchisingu. Polacy nie boją się kryzysu i chcą zakładać własne firmy.
W warszawskim Pałacu Kultury i Nauki zakończył się szósty ogólnopolski Salon Franchisingu. Tegoroczna edycja Salonu trwała trzy dni. Miejscem spotkania firm franczyzowych oraz osób poszukujących pomysłów na własną firmę był warszawski Pałac Kultury i Nauki. Impreza rozpoczęła się w czwartek, a otworzyli ją m.in. wiceminister finansów, Katarzyna Zajdel-Kurowska, Ludwik Sobolewski, prezes warszawskiej giełdy oraz Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich. Salonowi franczyzy towarzyszyły targi Twoje pieniądze i Coin Expo.
Podczas tegorocznego Salonu swoją ofertę dla osób zainteresowanych otworzeniem własnej firmy na zasadach franczyzy lub agencji przedstawiło kilkudziesięciu wystawców. Reprezentowali różne branże: spożywczą, odzieżową, gastronomiczną, szkoleniową, bankową, doradczą, jubilerską. Wśród wystawców znaleźli się m.in. sieć Groszek, McDonald's, BoConcept, Fornetti, Subway, 5-10-15, Pekao S.A, ING Bank Śląski. Franczyzodawcy prezentowali swoją ofertę dla partnerów. Czekali na osoby zainteresowane nawiązaniem współpracy.
- Odbyliśmy wiele rozmów z osobami zainteresowanymi naszą licencją. Mam nadzieję, że kilka z nich zaowocuje podpisaniem umów i otwarciem naszych nowych restauracji – mówi Monika Dąbrowska z McDonald's.
Wystawcy na różne sposoby starali się przyciągnąć uwagę zwiedzających. Na stoiskach zobaczyć więc można było biżuterię, odzież lub firany. Zainteresowani mogli także zasięgnąć porady specjalisty od zdrowego żywienia czy skosztować ciastek lub hot-dogów.
Salon był nie tylko miejscem bezpośrednich spotkań biznesowych. W trakcie imprezy odbyło się forum szkoleniowe. Paweł Jarocki z Narodowego Banku Polskiego mówił o poziomie wiedzy Polaków o ekonomii i przedsiębiorczości, Arkadiusz Słodkowski, przedstawiciel POF, przybliżył osobom chcącym otworzyć własny biznes na zasadach franczyzy, scenariusz jaki powinni zrealizować, by ich inwestycja zakończyła się powodzeniem. Z kolei Adam Warmiński z McDonald's opowiadał o warunkach funkcjonowania amerykańskiej sieci i zasadach przystąpienia w ramach systemu franczyzowego. Anna Pławińska z Ambasady Australii w Polsce przybliżyła australijski rynek franczyzowy. Mówiła także o firmach z Antypodów rozwijających się na zasadach franczyzy, głównie tych które chcą zainwestować w Polsce i szukają partnerów. Karina Korczyńska z Profit System radziła, jak przekształcić swój biznes w sieć franczyzową
Salon to jednak przede wszystkim osoby zwiedzające, którzy szukają inspiracji, pomysłów, a także już gotowych rozwiązań biznesowych.
- Przyszliśmy na targi, bo chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o franczyzie. Na razie uczymy się w szkole gastronomicznej, ale nie wykluczamy, że po maturze założymy firmę. Może jakiś bar na zasadach franczyzy? – mówi Piotr Fergin ze stołecznego Technikum Gastronomiczno-Hotelarskiego.
Inni przyszli na targi, bo już chcą inwestować i szukali odpowiedniej dla siebie marki.
- Mamy dorastające dzieci, a zauważyliśmy że w naszym Legionowie brakuje sklepów odzieżowych dla młodzieży. Zawsze chcieliśmy prowadzić własny biznes i pomyśleliśmy o otwarciu właśnie takiego sklepu. Na targach szukamy ofert franczyzowych z tej branży – opowiada Jacek Węgrzynowski.
Mimo dużej liczby rozmów biznesowych wśród kandydatów na przedsiębiorców zdarzało się nieustasfakcjonowanie: goście salonu chcieliby, aby na targach prezentowała się większa liczba wystawców, a pomysły na biznes były bardziej oryginalne. Jednak w tym roku widać było wyraźny wzrost zainteresowania franczyzą i tym samym - targami. Przez trzy dni Salon Franchisingu odwiedziło ponad 3000 osób. Pełna sala podczas forum edukacyjnego robiła wrażenie. Odwiedzający - jak nas przekonywali - starali się porozmawiać z jak największą liczbą wystawców, aby móc porównać oferty franczyzowe. Wystawcy informowali o podpisanych listach intencyjnych z przyszłymi biorcami licencji.
Targi zakończyły się w sobotę, a kolejne już za rok.
(bog)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

New York Pizza Department
Pizzerie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...