Franczyza dla psa i kota
O rynku karm dla zwierząt mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. Husse to szwedzki producent pożywienia dla psów i kotów. Firma wchodzi właśnie na polski rynek.
Jak wygląda rynek karm dla psów i kotów w Polsce?
Rynek karm dla zwierząt w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie i wykazuje jedną z najwyższych tendencji wzrostowych wśród produktów żywnościowych. W Polsce żyje ponad 8 mln psów oraz niemal 6 mln kotów. Jest to druga po Francji największa populacja zwierząt domowych w Europie. Wartość sprzedaży gotowej karmy dla zwierząt domowych wyniosła w 2007 roku ponad 1 mld zł, a eksperci prognozują wzrosty sięgające wg różnych źródeł od 7 do 12 proc. rocznie.
Jakie są Pana zdaniem perspektywy rozwoju firmy w Polsce?
Wiążemy bardzo duże nadzieje w związku z wejściem marki do Polski, ponieważ ten rynek ma ogromny potencjał wzrostu. W Polsce, wciąż 87 proc. psów karmionych jest resztkami z obiadu. Dla porównania, w krajach wysoko rozwiniętych połowa populacji psów odżywianych jest gotowymi karmami. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa rośnie świadomość zdrowego żywienia zwierząt. Ludzie zaczynają rozumieć, że to co jest zdrowe dla człowieka, niekoniecznie jest zdrowe dla psa czy kota. Przekłada się to bezpośrednio na wielkość sprzedaży. Np. w ciągu ostatnich 5 lat rynek karm Premium dla psów w Polsce wzrósł o ponad 60 proc.
rozmawiała (agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


