Mniejsze zyski Ruchu

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wzrost sprzedaży jest niższy od oczekiwanego, głównie za sprawą dalszego zmniejszania się sieci sprzedaży Ruch (o 296 punktów), a także zmniejszającej się sprzedaży prasy w związku ze wzrostem stawki podatku VAT na tytuły z dodatkami z 7 do 22 proc.

Koszty handlowe wzrosły w analizowanym okresie o 11,8 mln zł, a koszty ogólnozakładowe zmniejszyły się o 2,9 mln zł. Na wzrost wydatków wpłynęły rosnące wynagrodzenia, a także rozwój sieci kawiarni i saloników prasowych (czynsze za wynajem powierzchni w centrach handlowych). Koszty związane z przejmowaniem i otwieraniem w II kwartale 2008 r. kolejnych kawiarni (koszty mebli, materiały biurowe i eksploatacyjne, czynsze przed otwarciem itp.) oszacowano na kwotę ok. 1,4 mln zł.

W lipcu 2008 r. spółka przejęła także 5 kolejnych barów kawowych (w Łodzi, Warszawie, Sopocie, Gdańsku i Gdyni) za łączną kwotę 3,6 mln zł netto. Ruch prowadzi obecnie 19 kawiarni i coffee, przy czym 15 z nich działa już pod marką i coffee, natomiast 4 (wcześniej działające pod marką Tchibo) zostały czasowo zamknięte na okres rebrandingu. W ostatnich miesiącach kolejne kawiarnie otwarto w Warszawie w CH Promenada oraz w CH Real i CH Arkadia oraz na lotnisku Okęcie; w Poznaniu w CH Faktory w CH M1 oraz w Łodzi w Galerii Łódzkiej oraz w Centrum Manufaktura. Smakosze kawy mogą odwiedzić również nowo powstałą kawiarnię w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. W najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia.

Znaczny wpływ na osiągnięte wyniki finansowe miała również wypłata zaliczek związanych z przejęciem przez Ruch umów najmu lokali, w których prowadzone są salony prasowe pod marką Media Punkt od Ramsat Media z Modlnicy. Przejmowane salony prowadzone są w centrach handlowych m.in. w CH Real, CH Tesco i CH Kaufland.

(agaka)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €