Nie chcemy konkurować z marketami

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

O ile wzrasta sprzedaż komputerów przed świętami?
Okres, w którym odnotowujemy wzmożony ruch przedświąteczny, z roku na rok skraca się. Pomimo tego, odnotowujemy wzrosty sprzedaży. W 2007 roku sprzedaż wzrosła ponad 76 proc. kwartalnie i blisko 89 proc. za okres listopad-grudzień. W tym roku przewidujemy podobne wzrosty.

Otwieracie salony w mniejszych miastach. Czy ich mieszkańcy są dobrymi klientami?
Naszym celem jest udostępnienie najnowszych technologii, wiedzy i usług klientom indywidualnym oraz przedsiębiorstwom w średnich i małych miejscowościach. W naszej grupie docelowej łatwiej jest kształtować markę, wspartą lokalnie ukierunkowanym marketingiem oraz odpowiednio konstruowanymi działaniami PR.

Inna sprawa, że w małych miejscowościach nie ma aż takiej konkurencji jak w dużych miastach...
Nie chcemy konkurować z sieciami wielkopowierzchniowymi w dużych aglomeracjach, gdzie liczy się tylko cena. Wpasowujemy się zatem w dostrzeżoną niszę rynkową.

Jaka jest strategia firmy na najbliższe lata?
Planujemy systematyczny wzrost liczby salonów. Do końca bieżącego roku chcemy mieć ich 50. W roku 2009 - 110, a w 2010 – 160. Docelowo do końca 2011 roku chcemy otworzyć 200 punktów. Kolejnym etapem będzie ekspansja na rynki zagraniczne, w pierwszej kolejności - wschodnie.

rozmawiała (awh)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €