Sferis i Vobis razem
Action, właściciel sieci Sferis, zamierza połączyć się z Vobisem i PC Factory.
Zarząd Actionu podpisał porozumienie z firmą Vobis, właścicielem jednej z największych w Polsce sieci sklepów ze sprzętem cyfrowym i PC Factory, producentem i dystrybutorem sprzętu komputerowego. Ma ono doprowadzić do konsolidacji wymienionych firm. W grudniu 2008 rozpoczęto analizę prawno-finansową w przejmowanych spółkach. Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Action, połączenie miałoby nastąpić w lutym 2009 r.
Dzięki przejęciu Vobisu, do którego należy ok. 200 placówek, Action znacznie wzmocniłby swoją pozycję na rynku. Dzięki połączeniu powstanie największa w Polsce firma IT. Realizacja transakcji uzależniona jest m.in. od pozytywnego wyniku analizy stron oraz od uzyskania odpowiednich zgód.
- Połączenia Action, Vobis i PC Factory jest biznesowo bardzo dobrym krokiem, świadczącym o dalszej, nieuchronnej konsolidacji na tym rynku. Połączenie nie oznacza zniknięcia ani marki Sferis ani Vobis – komentuje Marek Balawejder, prezes sieci Sferis. - Każda z tych marek, poszukując niezmiennie synergii oraz wymieniając najlepsze praktyki, będzie miała swoje miejsce na rynku. Jest to kwestia definicji grupy docelowej, a co za tym idzie określenia odpowiednich lokalizacji, odpowiedniej polityki produktowej czy też polityki cenowej.
Co w Sferisie?
Sferis to ogólnopolska sieć sklepów oferujących mobilne rozwiązania i technologie, także dla klientów o mniej zasobnych portfelach i małych firm. Od połowy 2008 roku Sferis wdrożył program rozwoju oparty na sieci partnerskiej. Obecnie na terenie Polski działa 58 salonów sprzedaży w tym trzy franczyzowe.
- Po zakończeniu etapu koncepcyjnego, Sferis rozpoczął na dużą skalę rekrutację partnerów, którzy chcą prowadzić franczyzowy sklep Sferis – mówi Marek Balawejder. - Zainteresowanie jest bardzo duże. Liczba planowanych do podpisania w najbliższym czasie umów jest spora.
Firma planuje także debiut giełdowy, a swoim najlepszym partnerom zamierza zaproponować opcje na akcje oraz dywidendę od zysków firmy. Do współpracy poszukiwani są właściciele działających już sklepów komputerowych oraz RTV/AGD, a także właściciele bądź najemcy lokali, którzy poszukują pomysłu na własny biznes. Przyszły partner powinien posiadać doświadczenie handlowe w branży komputerowej, RTV/AGD, telekomunikacyjnej lub fotograficznej. Min. powierzchnia lokalu, w którym prowadzony będzie salon Sferis to 30 m2. Jednak licencjodawca preferuje większe placówki o powierzchni 50-100 m2. Lokal musi mieścić się w galerii handlowej lub przy głównej ulicy w mieście liczącym od 40 do 100 tys. mieszkańców. Kwota potrzebna na dostosowanie lokalu do wymagań sieci to w zależności od lokalizacji i wielkości punktu od 35 do 50 tys. zł.
- Żadna z sieci funkcjonujących obecnie w Polsce, nie ma tak dopracowanych standardów wizualizacji, obsługi czy marchandisingu. Szczególnie ważne to jest w kontekście rozwoju sieci franczyzowych – podkreśla Balawejder. - Z punktu widzenia klienta, niezależne, ale strategicznie spójne funkcjonowanie sieci Sferis i Vobis, oznacza lepszy dostęp do produktu oraz większą elastyczność cenową. W skali makro, sieci te będą również alternatywą dla wielkopowierzchniowych sklepów tj. Media Markt, Saturn czy Avans szczególnie dla tych klientów, którzy poszukują nie tylko dobrej ceny, ale również profesjonalnego doradztwa.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży telekomunikacja, IT, AGD/RTV
Fonny Funny
Akcesoria do telefonów
Global Neovision
Sprzedaż usług Canal +
Orange
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Play
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Teletorium
Sprzedaż, kupno, serwis telefonów i akcesoriów
T-Mobile Polska SA
Sprzedaż usług i urządzeń telekomunikacyjnych
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


