Franczyza z Australii

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak na dzień dzisiejszy przedstawia się rynek franczyzy w Australii?
Biorąc pod uwagę liczbę jednostek franczyzowych na liczbę mieszkańców, Australia okaże się najbardziej ufranczyzowionym narodem na świecie, jeżeli mogę użyć takiego określenia. Liczba systemów franczyzowych w Australii wrosła w ostatnich latach o około 15 proc. i sektor ten wciąż się rozwija. Spośród systemów franczyzowych funkcjonujących w Australii aż 91 proc. to rodzime sieci.

Które z australijskich firm franczyzowych już dzisiaj są obecne w Polsce?
Jedną z najstarszych jest Mamuśka The Cheesecake Shop, sieć cukierni założona przez polskich imigrantów, braci Konopackich. Cukiernie od kilku lat są obecne na polskim rynku. Kolejne przykłady australijskich sieci franczyzowych obecnych w Polsce to Cartridge World (punkty regeneracji kartridży do drukarek), Chocolate Graphics (grafiki na produktach czekoladowych) oraz Gloria Jean’s Coffees (kawiarnie).

Jakie inne australijskie sieci, Pani zdaniem, mają szansę rozwoju w Polsce?
Spośród wielu ciekawych systemów franczyzowych zwróciłabym uwagę na Boost Juice Bars oferujący tzw. smoothies i zdrowe snacki oraz firmę Ecowash, której koncept opiera się na mobilnych myjniach samochodowych bez konieczności używania wody.

rozmawiał (dw)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €