Franczyza z Australii
Australijska franczyza wkrótce na dobre zadomowi się w Polsce - zapowiada Anna Pławińska, business development manager Ambasady Australijskiej w Warszawie.
Jak na dzień dzisiejszy przedstawia się rynek franczyzy w Australii?
Biorąc pod uwagę liczbę jednostek franczyzowych na liczbę mieszkańców, Australia okaże się najbardziej ufranczyzowionym narodem na świecie, jeżeli mogę użyć takiego określenia. Liczba systemów franczyzowych w Australii wrosła w ostatnich latach o około 15 proc. i sektor ten wciąż się rozwija. Spośród systemów franczyzowych funkcjonujących w Australii aż 91 proc. to rodzime sieci.
Które z australijskich firm franczyzowych już dzisiaj są obecne w Polsce?
Jedną z najstarszych jest Mamuśka The Cheesecake Shop, sieć cukierni założona przez polskich imigrantów, braci Konopackich. Cukiernie od kilku lat są obecne na polskim rynku. Kolejne przykłady australijskich sieci franczyzowych obecnych w Polsce to Cartridge World (punkty regeneracji kartridży do drukarek), Chocolate Graphics (grafiki na produktach czekoladowych) oraz Gloria Jean’s Coffees (kawiarnie).
Jakie inne australijskie sieci, Pani zdaniem, mają szansę rozwoju w Polsce?
Spośród wielu ciekawych systemów franczyzowych zwróciłabym uwagę na Boost Juice Bars oferujący tzw. smoothies i zdrowe snacki oraz firmę Ecowash, której koncept opiera się na mobilnych myjniach samochodowych bez konieczności używania wody.
rozmawiał (dw)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej