Nadal będziemy uczyć się języków
O przyszłości szkół językowych w dobie nadchodzącego kryzysu mówi Dominik Doliński, dyrektor zarządzający Angloman Szkołą Języka Angielskiego.
Jaki będzie rok 2009 dla rynku szkół językowych?
Rynek szkół językowych podlegał ciągłym zmianom. Początkowo w Polsce istniało kilka szkół, często z kapitałem zagranicznym. Później zaczęły się tworzyć kolejne. Niektóre z nich upadły. W ostatnich latach liczba szkół językowych w Polsce dynamicznie wzrastała. Wynikiem tego są zmiany gospodarcze i zmieniający się klient. Na zmiany gospodarcze nie mamy wpływu, na rozwój szkoły tak. Klient w ostatnim dziesięcioleciu zmieniał się tak często jak sytuacja gospodarcza i edukacyjna w Polsce. Najpierw beneficjentami kursów językowych byli uczniowie szkół publicznych, którym nowożytne języki obce wprowadzono do planów lekcji. W kolejnych latach ludzie uczyli się, bo wyjeżdżali do pracy i w celach turystycznych. Dzisiaj często klient uczy się języków obcych by podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Przy tym istnieje możliwość korzystania z dofinansowania ze środków UE co zdecydowanie tę naukę ułatwiła. Szkoły językowe, które są elastyczne i dostosowują się do zmieniających się czasów, mogą liczyć na wzrost liczby słuchaczy. Rok 2009 podczas, gdy wiele mówi się o kryzysie, będzie moim zdaniem podobny do poprzedniego. Szkoły językowe idące z duchem czasu odnotują wzrost liczby słuchaczy, a kryzys ich nie dotknie. Należy pamiętać, że uczestnikami kursów językowych są osoby, które rozumieją potrzebę uczenia się języków obcych. I te osoby nadal będą w kursach uczestniczyć.
rozmawiała (agaka)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej