Koszule i garnitury z Chin

Vistula& Wólczanka szuka oszczędności, dlatego część produkcji swoich kolekcji przenosi na Daleki Wschód.
Vistula & Wólczanka szykuje się do kryzysu i szuka oszczędności. Ubiegły rok zakończyła z przychodami ze sprzedaży sięgającymi 500 mln zł. W ostatnim kwartale zanotowała zaś 133 mln zł przychodów, ale także stratę 13,9 mln zł. Zarząd firmy zapowiedział więc oszczędności. Ograniczony zostanie budżet marketingowy, nie obędzie się także bez zwolnień. Firma prowadzi obecnie rozmowy z bankami na temat przejęcia długu w wys. 250 mln zł, jaki spółka ma w Fortis Banku. Plan zakłada przejęcie zobowiązania przez jedną z instytucji i rozłożenie spłaty zadłużenia na 10 lat.
Jednak najważniejsze zmiany nastąpią w zakresie produkcji. Giełdowa spółka zamierza bowiem część produkcji ubrań przenieść do Azji i zlecać ją tamtejszym firmom. W 2009 r. na Dalekim Wschodzie powstawać ma 20 proc. całej produkcji (dotychczas było to niewiele ponad 3 proc.). Podobnie stać się ma w przypadku nowej marki - W. Kruk (producenta biżuterii), którą w 2008 r. kupił koncern. Kolekcje jubilerskie także będą powstawać w Azji, docelowo nawet w 90 proc. Reszta wyrabiana będzie w kraju.
Na bieżący rok Vistula & Wólczanka planują otwarcie kilkudziesięciu nowych sklepów, w tym Vistuli i W. Kruk, Wólczanki i Deni Cler.
(bog)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej