Mali chcą się łączyć

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

- Obecna sytuacja gospodarcza sprawi, że konsolidacją mogą być zainteresowane przede wszystkim regionalne sieci sklepów spożywczych. Będą czuły się zagrożone, dlatego będą dążyć do połączenia się z większą siecią. Te firmy, który będą dysponować własnym kapitałem, staną przed szansą nabycia sieci po okazyjnych cenach – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Właściciele pojedynczych sklepów spożywczych również będą chętnie przyłączali się do sieci, w pojedynkę coraz trudniej będzie im stworzyć konkurencyjną ofertę.
- Przynależność do sieci ze znaną marką to najlepsze rozwiązanie, by ugruntować pozycję na lokalnych rynkach. Łączenie sieci przynosi partnerom większą siłę negocjacyjną i korzyści skali – mówi Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franchisingu PROFIT system.

Dlatego sieci franczyzowe mimo kryzysu mają ambitne plany na bieżący rok.
- Aktualnie w sieciach Groszek i Milea jest zrzeszonych ponad 920 placówek handlowych. W bieżącym roku zakładamy pozyskanie kolejnych lokalizacji dla sklepów Groszek i umocnienie pozycji sieci we wszystkich województwach – mówi Dariusz Bożek, prezes sieci Detal Koncept. - Planujemy także dynamiczny rozwój nowego formatu delikatesów Milea. Aktualnie sieć Milea to 48 delikatesów. Zakładamy, że do końca przyszłego roku delikatesy będą liczyć już 150 placówek i obejmą zasięgiem cały kraj – dodaje.

(smoli)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €