Delikatesy blisko domu
Żabka Polska tworzy nową sieć sklepów Freshmarket.
Freshmarkety to sklepy delikatesowe, ale utrzymane w konwencji convenience (blisko klienta). Placówki nowej sieci będą zlokalizowane w centrach miasta oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Każdy z nich będzie posiadał wydzielony sektor ze świeżymi produktami. W ofercie Freshmarketów znajdzie się również wybór sałatek i dań gotowych. W sklepie powstanie też stoisko Freshcafe, które oferować będzie kupującym, m.in. świeżo parzoną kawę oraz drobne przekąski. Łączna powierzchnia sali sprzedaży będzie się wahać od 250 do 400 m2.
Pierwsza placówka ruszy 28 marca w Lesznie, kolejne inwestycje są już w trakcie realizacji, m.in. w Tomaszowie Mazowieckim, Łodzi, Raciborzu, Świdnicy i Bytomiu. Do końca roku powstanie około 15 obiektów handlowych. Na rok 2010 planowane jest otwarcie kolejnych 50 Freshmarketów.
- Z naszych danych wynika, że potencjał rynkowy pozwoli na otwarcie w Polsce około tysiąca sklepów o podobnej konwencji – mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska. - Rynek sprzedaży detalicznej w Polsce jest w fazie rozwoju i ciągłej ewolucji. Freshmarket to nie tylko nowa sieć sprzedaży, ale także nowy format na rynku – dodaje.
Freshmarkety będą prowadzone przez ajentów sieci. Firma zapewnia know-how, lokalizację i wyposażenie delikatesów oraz działania marketingowe i logistykę. Do Żabki należy również sprzedawany towar. Do zadań ajenta należy prowadzenie sklepu i zatrudnienie personelu (25 osób w każdej placówce).
Na rozbudowę sieci Żabka Polska zamierza przeznaczyć około 40 mln zł.
Nowe Żabki w Polsce i Czechach
Jednocześnie zarząd spółki Żabka Polska zamierza umacniać pozycję sieci Żabka, której wielkość przekroczyła już 2 tys. sklepów. W 2009 roku liczba sklepów Żabka zwiększy się o następne 200 punktów.
Wypracowane przez lata know-how przeniesione zostało na rynek czeski. W Pradze powstało już 30 Żabek. W 2009 roku w Czechach zostanie otwartych kolejnych 70 sklepów.
- Żabka Polska jest naszą kluczową inwestycją w Polsce. Od momentu, kiedy staliśmy się jej właścicielem EBITDA wzrosła prawie o 100 proc. z 43 do 89 mln zł, a zysk wzrósł o 200 proc. z 15 do 53 mln zł – mówi Jozef Janov, partner zarządzający Penta Investments w Polsce.
W 2008 roku Żabka Polska osiągnęła ponad 1,833 mld zł przychodów netto, a zysk netto wyniósł 53 mln zł.
(awh)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


