200 nowych sklepów - Multisoft stawia na handel tanimi butami

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Największe firmy z branży prześcigają się w zakładaniu sklepów w najatrakcyjniejszych miejscach. Konkurentami są trzy duże sieci: Multisoft (sieć sklepów U Szewczyka), CCC (Cena Czyni Cuda) oraz Ambra.

Jedna z największych sieci franchisingowych w Polsce ogłosiła swoją strategię na najbliższe 2-3 lata. W tym czasie planuje dołączenie 200 nowych sklepów do swojej sieci. Spółka rozpoczyna poszukiwanie biorców licencji. Multisoft ogłosił swoją strategię w Trójmieście, gdzie otworzył swój największy (300 m kw.) salon obuwniczy. Multisoft jest jedynym z największych importerów i dystrybutorów obuwia w Polsce. Dzięki kontroli procesu cenotwórczego spółka spowodowała obniżenie ceny obuwia w skali prawie całego rynku.

- Zwykły sklep kupuje buty u hurtownika lub bezpośrednio od producenta. Musi więc zapłacić marże fabryki i hurtownika. Natomiast my kontrolujemy wysokość ceny od momentu zakupu półproduktów np. skóry do butów – mówi Mariusz Ostrowski, prezes Multisoftu. Firma kupuje duże partie materiału; wykorzystując efekt skali może uzyskać niższą cenę. Własne zakupy pozwalają obniżyć ceny finalnego produktu o 10%.

Multisoft stara się również kontrolować marże producenta, u którego zamawia wykonanie butów z własnych półproduktów. Tu powstaje największa oszczędność. Spółka współpracuje z małymi rodzinnymi fabrykami, które 80% swojej produkcji sprzedają Multisoftowi. Duże fabryki budowane w latach 70 są zbyt kosztochłonne i za mało wydajne. Kontrolując marżę producenta Multisoft oszczędza 35% ceny produktu finalnego.

- Cenę można jeszcze obniżyć sterując marżą sklepową – mówi prezes Ostrowski. Dysponując rozbudowaną siecią sklepów franchisingowych oszczędza na marży sklepowej następne 10%. Zsumowanie powyższych procentów pokazuje, że te same buty, które kosztują 100 zł u konkurencji będą kosztowały co najmniej 155zł.

Multisoft oferuje ceny niższe niż w supermarkecie. Spółka działa w branży obuwniczej od 1988 roku. W samym 2000 roku Multisoft sprzedał prawie 2 mln par butów, natomiast w roku 2001 zakłada zwiększenie sprzedaży do 3 mln par. Sieć franchisingowa Multisoftu zrzesza kilkadziesiąt firm prowadzących 145 sklepów pod wspólnym logiem „Stały Kiermasz U szewczyka”. Obroty spółki w przeciągu ostatnich trzech lat zwiększyły się blisko czterokrotnie, z 19 mln zł do około 70 mln zł. W tej chwili firma poszukuje następnych biorców licencji franchisingowej. Podstawowe wymagania sieci wobec biorcy to lokal w dobrym punkcie miasta i wygląd sklepu przystosowany do standardu sieci.

Pierwszy franchisingowy sklep „Multisoftu” powstał w 1999 r. Dziś spółka ma ich 145. Rozwój sieci opiera się na doskonałej współpracy Multisoftu z bankami i instytucjami finansowymi (faktoring), gdzie spółka ma otwarte linie kredytowe. Biorców licencji zachęcają z kolei dobre warunki zarobkowania. Zdaniem prezesa franchising jest jedną z najbezpieczniejszych form prowadzenia biznesu. Wcześniejszy sukces pomysłodawcy w dużym stopniu eliminuje ryzyko bankructwa biorcy licencji.

Więcej: Prawo i Gospodarka, 10 sierpnia 2001
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €