SPAR – plan otwarcia nowych sklepów
Rok 2001 ma przynieść przełom w rozwoju sieci SPAR Polska
W roku 2001 planowana jest dynamiczna rozbudowa sieci: do końca 2005 roku SPAR chce uruchomić w Polsce ok. 400 obiektów pod znakami EUROSPAR, SPAR oraz SPAR Express.
- O biorców nie powinno być trudno. Oferujemy bardzo korzystny pakiet dla potencjalnych partnerów – mówi Jerzy Bednarek, odpowiedzialny za rozwój sieci SPAR w Polsce.
Współpraca kupców hurtowych i detalicznych zapewnia biorcom licencji m.in. sprawną dystrybucję artykułów handlowych oraz daje możliwość czerpania korzyści ze wspólnych działań promocyjnych. Przynależność do SPAR pozwala kupcom na zachowanie niezależnej pozycji, a jednocześnie zapewnia im ochronę ze strony dużej organizacji. Na rynku polskim SPAR funkcjonuje od 2 października 1997 roku - aktualnie skupia sieć 35 supermarketów oraz marketów, działających w 4 regionach Polski.
Organizacja SPAR została założona w 1932 roku w Holandii. Na początku lat trzydziestych niezależni kupcy detaliczni zostali zmuszeni do walki z ostrą konkurencją sklepów wielobranżowych. Podobnemu zagrożeniu musieli stawić hurtownicy z branży artykułów spożywczych. Jednym sposobem na „przeżycie” w tych trudnych warunkach było zjednoczenie sił niezależnych hurtowników i detalistów. Powstała sieć, w której pod jedną wspólną nazwą pracują razem hurtownicy i kupcy detaliczni. Sieć przyjęła nazwę: „DE SPAR”.
Ponieważ pomysł sprawdził się w Holandii, wkrótce SPAR wzbudził zainteresowanie również za granicą - najpierw w Europie, a następnie także w Afryce, na Dalekim Wschodzie i w Ameryce Południowej. Obecnie sieć SPAR obejmuje 32 kraje na 5 kontynentach skupiając blisko 18 000 sklepów. Wszędzie SPAR działa na zasadzie franchisingu.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej