Gino Rossi stawia na detal

Po osiągnięciu gorszych wyników ze sprzedaży spółka zamierza skupić się na sprzedaży detalicznej.
- W obecnej sytuacji koncentrujemy się bardziej na sprzedaży detalicznej w salonach firmowych, ze względu na większą ich rentowność – podkreśla Paweł Kapłon, prezes zarządu Gino Rossi.
Obecnie grupa posiada 134 salony w Polsce oraz 30 za granicą - w Niemczech, Rosji, na Litwie, Ukrainie, w Czechach, na Węgrzech i w Gruzji. Sieć sprzedaży Simple Creative Products obejmuje obecnie 42 salony, a Gino Rossi – 105. W 2009 roku powstały 2 nowe salony - w Rosji w systemie franczyzowym oraz w Koszalinie salon własny Gino Rossi. Założenia na 2009 rok obejmują uruchomienie co najmniej 10 nowych sklepów.
- Pracujemy nad wzmocnieniem efektywności działania sieci detalicznej. Negocjujemy wysokość czynszów, wycofujemy się z nierentownych lokalizacji, a nowe salony w Polsce uruchamiać będziemy jedynie w najlepszych galeriach handlowych - mówi Paweł Kapłon.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej Gino Rossi wyniosły 24,8 mln zł i są one niższe od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczna sklepów firmowych gino rossi, simple, geox i vanita w styczniu i lutym br. wyniosła 77,4 proc. ogółu skonsolidowanej sprzedaży. W porównaniu do roku ubiegłego sprzedaż detaliczna w grupie Gino Rossi wzrosła o 7,3 proc. Jednocześnie Simple, marka z segmentu luksusowej odzieży damskiej należąca do grupy, odnotowała wzrost w styczniu i lutym do 8,3 mln zł, z czego 5,5 mln zł wypracowały salony własne. Odnotowano zatem 26, 1 proc. wzrost sprzedaży.
(agaka)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej