Rośnie sprzedaż na stacjach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

– Nadal najdynamiczniej wzrasta sprzedaż oleju napędowego, gdzie przyrost wyniósł ponad 31 proc. – mówi Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Odnotowaliśmy również blisko 6 proc. wzrost sprzedaży benzyn. Nieznacznie spadła natomiast sprzedaż LPG.

W całym minionym roku sieć stacji Lotos sprzedała o ok. 25 proc. paliw więcej niż w 2007 r. Jak przekonują przedstawiciele firmy, to zasługa intensyfikacji sprzedaży, jak i postępującego rozwoju sieci. Według ekspertów z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), w ubiegłym roku polski rynek paliw utrzymał poziom sprzedaży na poziomie z 2007 roku. Co prawda początkowo prognozowano 4 proc. wzrost sprzedaży, ale ostatnie, kryzysowe miesiące ubiegłego roku zniweczyły te oczekiwania.

Obecnie co najmniej jeden rodzaj paliw z segmentu premium (benzynę lub olej napędowy) oferuje 196 stacji ogólnopolskiej sieci Lotos. To blisko dwie trzecie z wszystkich stacji, którymi zarządza koncern. Według badań Pentora, paliwa Dynamic rozpoznawane są przez 37 proc. klientów. Dla porównania rozpoznawalność paliw Ultimate wynosi 38 proc., a Suprema 31 proc.
– Na stacjach, które w swojej ofercie posiadają paliwa Dynamic z miesiąca na miesiąc odnotowujemy wzrosty sprzedaży – mówi Krzyżańska.
– To dobre wyniki biorąc pod uwagę również fakt, że paliwa te zostały wprowadzone na rynek dopiero rok temu – dodaje Waldemar Soczyński, dyrektor ds. sieci stacji LOTOS Paliw.

Aktualnie w sieci Lotos funkcjonuje łącznie 315 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka przygotowuje się również do budowy stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych.

(agaka)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €