Rośnie sprzedaż na stacjach
W ciągu pierwszych dwóch miesięcy bieżącego roku sprzedaż paliw na stacjach własnych spółki Lotos Paliwa wzrosła o ponad 18 proc. w porównaniu do 2008 roku.
– Nadal najdynamiczniej wzrasta sprzedaż oleju napędowego, gdzie przyrost wyniósł ponad 31 proc. – mówi Hanka Krzyżańska, prezes Lotos Paliw. – Odnotowaliśmy również blisko 6 proc. wzrost sprzedaży benzyn. Nieznacznie spadła natomiast sprzedaż LPG.
W całym minionym roku sieć stacji Lotos sprzedała o ok. 25 proc. paliw więcej niż w 2007 r. Jak przekonują przedstawiciele firmy, to zasługa intensyfikacji sprzedaży, jak i postępującego rozwoju sieci. Według ekspertów z Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), w ubiegłym roku polski rynek paliw utrzymał poziom sprzedaży na poziomie z 2007 roku. Co prawda początkowo prognozowano 4 proc. wzrost sprzedaży, ale ostatnie, kryzysowe miesiące ubiegłego roku zniweczyły te oczekiwania.
Obecnie co najmniej jeden rodzaj paliw z segmentu premium (benzynę lub olej napędowy) oferuje 196 stacji ogólnopolskiej sieci Lotos. To blisko dwie trzecie z wszystkich stacji, którymi zarządza koncern. Według badań Pentora, paliwa Dynamic rozpoznawane są przez 37 proc. klientów. Dla porównania rozpoznawalność paliw Ultimate wynosi 38 proc., a Suprema 31 proc.
– Na stacjach, które w swojej ofercie posiadają paliwa Dynamic z miesiąca na miesiąc odnotowujemy wzrosty sprzedaży – mówi Krzyżańska.
– To dobre wyniki biorąc pod uwagę również fakt, że paliwa te zostały wprowadzone na rynek dopiero rok temu – dodaje Waldemar Soczyński, dyrektor ds. sieci stacji LOTOS Paliw.
Aktualnie w sieci Lotos funkcjonuje łącznie 315 stacji dogodnie zlokalizowanych w miastach i przy trasach przelotowych. Te ostatnie, dzięki dużym parkingom, są także miejscem do odpoczynku w czasie podróży. Spółka przygotowuje się również do budowy stacji przy autostradach w ramach tzw. Miejsc Obsługi Podróżnych.
(agaka)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. motoryzacyjne i rolnicze
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


