Jak urządzić sklep, by odnieść sukces
Właściciele sklepów wierzyli kiedyś, że będą mieli dobry utarg, gdy pierwszym klientem w danym dniu będzie mężczyzna
Jak podaje "Gazeta Wyborcza" dziś modne wśród właścicieli sklepów jest feng shui, czyli chińska sztuka aranżacji wnętrz.
Jak powinien wyglądać twój sklep, byś odniósł sukces:
- sklep nie powinien znajdować się na skrzyżowaniu
- przed sklepem powienien znajdować się skwer - żeby pozytywna energia chi mogła się zatrzymać i wejść do budynku - jeśli nie ma skweru posadź przed sklepem trochę drzew
- najlepsze wejście do sklepu to drzwi obrotowe, ułatwiają wejście energii
- na drzwiach nie powinno być żadnych "ostrych", kanciastych rysunków, wyżłobień, by nie rozcinały jak miecz wchodzącej do wnętrza energii
- w holu powinno być jasno i przestronnie
- twój budynek musi być tak zaprojektowany, żeby z sufitu nie wystawały żadne belki
- kasa powinna stać w południowo-wschodniej części budynku - mieści się tu strefa bogactwa
- z boku kasy powinno stać lustro, tak by wyglądało, że są w sklepie dwie kasy
- w strefie bogactwa należy jeszcze umieścić - akwarium z rybami, pieniądze które przywieżliśmy z podróży (umieścić je w niebieskiej miseczce, wyłożonej czerwonym aksamitem)
- wielu klientów mają zapewnić kamienie - powinno być ich osiem, powinny mieć kształt monet (kamienie te trzeba ułożyć przed sklepem rządkiem, jeden za drugim).
Feng shui nie lubi kantów, ostrych zakończeń. Jeżeli sklep nie może być rotundą, należy powiesić w rogach pokoi kryształową kulę lub ustawić w narożnikach dwa lustra, tak by dotykały się jednym brzegiem
Więcej: Gazeta Wyborcza, 16 sierpnia 2001
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej