LPP zaciska pasa

Właściciel marek Reserved, Cropp, Mohito i House wprowadza oszczędności. Firma będzie otwierać salony o niższym standardzie i w mniej atrakcyjnych niż dotychczas lokalizacjach.
Spółka LPP podsumowała wyniki finansowe za I kwartał 2009 roku. Firma poniosła 7,8 mln zł straty przy ponad 463 mln zł przychodów podczas gdy w tym samym okresie 2008 roku zarobiła ponad 18 mln zł przy blisko 340 mln zł obrotów.
Jak wyjaśnia Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, do pogorszenia wyników finansowych przyczyniło się osłabienie złotego względem euro i dolara, a co za tym idzie – wzrost cen towarów oraz wyższe koszty najmu powierzchni handlowych.
Firma zamierza wprowadzić plan oszczędnościowy: negocjuje umowy z dostawcami towarów, planuje również obniżyć standard nowo otwieranych salonów, zmniejszyć koszty funkcjonowania sklepów i wynajmować powierzchnię w mniej atrakcyjnych niż dotychczas lokalizacjach. W ten sposób LPP zamierza ograniczyć koszty o około 100 mln zł.
(awh)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej