LPP bez dywidendy

Właściciel marek Reserved i Cropptown proponuje pozostawienie całego ubiegłorocznego zysku w spółce.
Zarząd LPP chce zrezygnować z wypłacania dywidendy z zysków za rok 2009. Spółka zarobiła w zeszłym roku 164,4 mln zł. W pierwszym kwartale 2009 zysk grupy wyniósł 7,8 mln zł, o ponad 11 mln zł mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Dążenie do pozostawienia zysku w spółce wpisuje się w ogólną strategię oszczędności LPP. Firma renegocjuje umowy z dostawcami, planuje obniżyć standard nowo otwieranych salonów, zmniejszyć koszty funkcjonowania sklepów i wynajmować powierzchnię w mniej atrakcyjnych niż dotychczas lokalizacjach. Zaciskanie pasa miałoby przynieść ok. 100 mln zł oszczędności.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, na którym zapadnie decyzja o podziale zarobków, odbędzie się 8 czerwca. W porządku obrad przewidziane jest również podjęcie uchwały o połączeniu LPP z przejętą rok temu spółką Artman. Przejęcie to zasiliło portfolio firmy marką House.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej