Subway wrócił na Nowy Świat

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

- W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy otworzyć 200 punktów w kraju, w budowie są już 23. Do połowy czerwca uruchomimy bar na Starym Mieście oraz w biurowcu Mokotów Plaza w stolicy – mówi Michał Doroszewski, agent ds. rozwoju sieci Subway.

Pierwszy bar Subwaya powstał w Warszawie w 2000 roku.
– Dwa lata później prowadziliśmy już trzy placówki, w tym jedną na Nowym Świecie i jedną w centrum handlowym na Sadybie. W Sadybie sprzedaż szła źle, z kolei na Nowym Świecie budynek w którym funkcjonowaliśmy odzyskał prawowity właściciel i nas z niego wyrzucił – mówi Michael Moritz, właściciel sieci restauracji Subway. – Nagle została tylko jedna działająca restauracja w Galerii Mokotów. Gdyby nie ona, pewnie porzuciłbym Subwaya. Jednak ten jeden punkt miał tak wysokie obroty, że przestałem mieć jakiekolwiek obiekcje czy prowadzić nadal ten biznes – dodaje.

Michael Moritz zaznacza, że otwarcie jednego baru nie przyniesie jego właścicielowi fortuny. Dochody nie będą aż tak wielkie, żeby franczyzobiorca mógł pozwolić sobie na zatrudnienie ekipy pracowników i nieinteresowanie się biznesem.
– Dlatego radzę każdemu, kto kupuje od nas licencję na jedną restaurację, żeby sam też w niej pracował. Jeśli ktoś inwestuje w pięć punktów, może sobie pozwolić na większą swobodę. Mimo to powinien dbać o swój biznes. Zgodnie z koncepcją Subwaya, właściciel powinien być na miejscu – mówi Michael Moritz.

Obecnie w Polsce znajduje się 20 placówek Subwaya, pięć z nich mieści się w Warszawie, po trzy w Poznaniu i Krakowie, dwie w Gdańsku i Lublinie oraz po jednej w Łodzi, Płocku, Szczecinie, Opolu i Wrocławiu.
- Na razie otwieramy restauracje w miastach zamieszkałych przez ponad 100 tys. mieszkańców. Jednocześnie poszukujemy niestandardowych lokalizacji jak stacje benzynowe, dworce, centra sportowe. Zastanawiamy się również nad ekspansją na lotniskach – mówi Michał Doroszewski.

Przedsiębiorca, który chciałby otworzyć bar Subwaya musi liczyć się ze sporym wydatkiem. Koszt licencji na Polskę to 7,5 tys. euro. Do tej kwoty potencjalny franczyzobiorca powinien doliczyć koszt pozyskania lokalu o powierzchni minimum 60 m2 oraz jego wyposażenia.

(smoli), (awh)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €