20 salonów w cztery lata

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma Berendowicz&Kublin powstała w 2004 roku. Zanim Beata Berendowicz i Sławek Kublin zawiązali spółkę, prowadzili własne salony. Berendowicz w Opolu, a Kublin w Bielsku-Białej. Poznali się na wyborach Miss Polski i Miss Nastolatek, podczas których dbali o fryzury finalistek.
– Często ze sobą rozmawialiśmy. Okazało się, że mamy ze Sławkiem podobne pomysły, spojrzenie na modę i zbliżoną filozofię prowadzenia salonu. Dlatego zdecydowaliśmy się połączyć siły i stworzyć akademię, a przy niej salon. Wybraliśmy Katowice, bo są w połowie drogi między Bielskiem-Białą a Opolem – wspomina Beata Berendowicz, współwłaścicielka sieci Berendowicz&Kublin.

Przedsiębiorca, który chciałby zostać franczyzobiorcą sieci Berendowicz&Kublin powinien wiedzieć, że inwestuje w salon, w którym fryzjerstwo traktowane jest jako sztuka. Berendowicz i Kublin umiejętności fryzjerskie zdobywali w akademiach fryzjerskich m.in. we Francji i w Anglii.
– Chcemy, aby styliści w naszych salonach strzygli na światowym poziomie, dlatego raz na pół wysyłamy ich na szkolenia z nowych trendów – mówi Berendowicz.

150 tys. zł to kwota, która jest potrzebna do otwarcia salonu sieci. Inwestycja wzrasta, gdy salon ma się mieścić w centrum handlowym. Wówczas same koszty remontu wynoszą ok. 100 tys. zł. Jeśli jest to lokal w centrum miasta – 50 tys. zł. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł, a opłata bieżąca 3 tys. zł. Raz w roku franczyzobiorca jest zobowiązany uiścić opłatę na fundusz marketingowy w wysokości 1 proc. od obrotu. Przedstawiciele sieci twierdzą, że salon zaczyna być rentowny średnio po upływie sześciu miesięcy. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to dwa lata.

Obecnie działa pięć własnych salonów Berendowicz&Kublin oraz pięć franczyzowych.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €