Jaki ruch wykona Ruch?

Kolporter chce znaleźć inwestora dla sieci saloników prasowych.
Pod młotek pójdzie 900 saloników prasowych z logo Kolportera. Firma chce w ten sposób pozyskać kapitał na nowe przedsięwzięcia biznesowe. Oferty mogą składać zarówno inwestorzy finansowi, jak i branżowi, zajmujący się handlem detalicznym. W sfinalizowaniu transakcji Kolporterowi będzie doradzać bank inwestycyjny Trigon.
- Możliwe są dwa scenariusze - mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe. - Jeśli znajdziemy inwestora zainteresowanego zakupem części udziałów w sieci saloników prasowych, to dzięki pozyskanym środkom będziemy wspólnie rozwijać tę sieć sprzedaży. Jeśli otrzymamy atrakcyjną ofertę na zakup całości sieci saloników, na pewno ją rozważymy.
Na początku tygodnia pojawiły się spekulacje, że do zakupu saloników przymierza się Ruch, obecnie największy konkurent Kolportera. Jednak przedstawiciele Ruchu dementują te pogłoski. Ewentualne rozmowy z Kolporterem zostaną podjęte dopiero po przeprowadzeniu dokładnej analizy sieci.
- Wszystko zależy od warunków potencjalnej transakcji. W tym biznesie następują szybkie zmiany. Zdarza się, że salonik, który jeszcze dwa lata temu był bardzo dochodowy, dziś ledwie sobie radzi. I na odwrót. Rozmowy musiałaby poprzedzić dogłębna analiza stanu sieci Kolportera - mówi Maciej Karolak, dyrektor biura komunikacji i marketingu Ruch SA. - Dodatkowe utrudnienie może stanowić fakt, że Kolporter zapowiada, iż chciałby nadal zaopatrywać w prasę saloniki, które zamierza sprzedać. Trudno byłoby to pogodzić z naszą koncepcją biznesu.
Przedstawiciele Kolportera podchodzą do sprawy z dystansem.
- Będziemy rozpatrywać oferty dotyczące saloników prasowych wyłącznie od takich inwestorów, którzy zagwarantują nam możliwość dostarczania prasy przez Kolportera SA do tej sieci przez najbliższe kilka lat – mówi Maciej Topolski, rzecznik prasowy Grupy Kapitałowej Kolporter. - Jeśli Ruch spełni ten warunek, to oczywiście chętnie podejmiemy rozmowy. Gdyby tak się stało, byłby to przełom w stosunkach pomiędzy naszymi firmami. Model biznesowy, w którym Ruch zarządza detaliczną siecią sprzedaży, do której prasę dostarcza Kolporter SA wydaje się nam się bardzo ciekawy.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej