Kodak dba o środowisko

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć placówek Kodak Express znana jest w ponad 100 krajach na całym świecie, w których działa 26 tys. punktów usługowych. W Polsce jest ich 179, a wszystkie działają na zasadzie franczyzy.
- Sieć rozwija się głównie poprzez otwieranie kolejnych placówek przez właścicieli, którzy posiadają już jeden lub więcej salonów. Oczywiście nie brakuje zapytań o system franczyzowy Kodaka od nowych partnerów – twierdzi Wojciech Czapnik z Kodak Polska.

Firma nie pobiera od licencjobiorców opłaty wstępnej. Opłata marketingowa i bieżąca zamyka się w kwocie 600 dolarów rocznie. Inwestycja w lokal zależy od jego stanu, jednak zdaniem zarządzających siecią pełen koszt dostosowania lokalu powinien się zamknąć w 200 tys. zł. Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi dwa, trzy lata.

Salon Kodak Express powinien mieć co najmniej 40 m2. Aktualnie w punktach foto mniej miejsca zajmują urządzenia, ponieważ powierzchnia w większym stopniu wykorzystywana jest na ekspozycję towarów. Współczesny zakład fotograficzny, oprócz standardowych usług wywoływania zdjęć, zajmuje się sprzedażą m.in. kalendarzy, zaproszeń i plakatów.

- W maju br. w łódzkim centrum handlowym Manufaktura powstało pierwsze w Polsce laboratorium Kodak Express oparte o ekologiczne urządzenie, które zapewnia wykonywanie usług bez konieczności wykorzystywania skomplikowanych procesów chemicznych negatywnie wpływających na środowisko – dodaje Wojciech Czapnik.

(dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €