Redan stawia na franczyzę

Grupa Kapitałowa Redan opublikowała dziś wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2009 i przedstawiła plan rozwoju na najbliższe miesiące.
Grupa Redan zamknęła pierwsze półrocze stratą netto w wysokości 16,2 mln zł, wobec zysku na poziomie 3,2 mln zł w ubiegłym roku. Największe straty przyniosły firmie sklepy Top Secret i Troll oraz sprzedaż zagraniczna. Sprzedaż w tej grupie w pierwszym półroczu wyniosła 65,7 mln zł i zamknęła się stratą w wysokości 10 mln zł. Najlepsze wyniki osiągnął, działający w sektorze dyskontowym, Textilmarket, który wypracował 3,4 mln zł. zysku. W pierwszym półroczu sprzedaż tej marki wynosiła 63,5 mln zł i była wyższa o 20 proc. od ubiegłorocznych wyników.
- W sytuacji istotnego pogorszenia koniunktury priorytetem stało się zachowanie płynności finansowej oraz restrukturyzacja kosztów - mówi Piotr Kulawiński, prezes zarządu Redan - Z tego powodu podjęliśmy decyzje o likwidacji wszystkich nierentownych obszarów działalności. Dlatego Redan zamyka sklepy własne Trolla, sprzedał sklepy Morgana oraz likwiduje spółki w Czechach i na Słowacji.
W nowej strategii Redan stawia na sklepy franczyzowe. Firma szuka biorców i chce przejmować sklepy franczyzowe od marek, które schodzą z rynku. Sposobem firmy na wyjście z kryzysu jest rozwój sieci sklepów dyskontowych Textilmarket, które przynoszą firmie największe zyski. Redan chce także otworzyć nową sieć sklepów multibrandowych, które zastąpią sklepy własne Trolla.
- Wprowadzenie multibrandów niesie za sobą wiele korzyści - mówi Kulawiński - Najważniejsze, to niższe koszty działania sklepów oraz szersza oferta produktów dla klientów.
Na początku w sklepach multibrandowych znajdą się marki Top Secret i Troll. Później oferta zostanie rozszerzona także o inne, komplementarne marki. Sklepy mają mieć powierzchnię od 150 m2 do 400 m2. Sieć będzie rozwijana poprzez sklepy własne oraz za pomocą franczyzy. Otwarcia pierwszych multibrandów zaplanowane są na wrzesień bieżącego roku.
(mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej