Amerykański sposób na polskie nieruchomości

O polskim rynku pośrednictwa w nieruchomościach opowiada Stanisław Korzeniowski, członek zarządu i dyrektor regionalny ReMax Poland.
ReMax to sieć międzynarodowa. Jakie były jej początki w Polsce?
ReMax działa na świecie od 1973 r. Wraz ze wspólnikami sprowadziliśmy sieć do Polski dwa lata temu. W naturalny sposób jesteśmy zależni od amerykańskiej centrali. ReMax International działa na rynkach światowych poprzez dzielenie krajów na swoiste podgrupy operacyjne. Polska podzielona jest na trzy regiony: południowy, centralno-wschodni oraz północno zachodni. Kiedy rozpoczynaliśmy budowę sieci w Polsce, uznaliśmy, że jest to kraj o charakterze w dużym stopniu monolitycznym kulturowo i etnicznie. Dlatego podjęliśmy decyzję o wykupieniu od centrali prawa do rozwoju sieci we wszystkich trzech wspomnianych regionach.
Czy polski rynek pod względem rozwoju znacznie odstaje od amerykańskiego?
Na polskim rynku nieruchomości wiele powinno się zmienić. Problem polega na tym, że w Polsce nie istnieje w powszechnym użyciu sieć wymiany ofert nieruchomości MLS. Spotykałem się z sytuacjami, kiedy ktoś zgłasza się do biura w Rzeszowie i chce kupić nieruchomość w Warszawie, a rzeszowska placówka nie ma żadnej wiedzy o ofertach nieruchomości w stolicy. A przecież należą do jednej sieci franczyzowej i te placówki powinny podzielić się prowizją przy obsłudze takiej transakcji. Dla branży pośrednictwa w nieruchomościach ważny jest wspomniany MLS. Umożliwia on stworzenie tzw. current market analysis – analizy wartości rynku, na podstawie której można precyzyjnie kwotować ceny nieruchomości.
rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej