Outlety pokażą na, co je stać

O sytuacji na rynku outletów odzieżowych i jego rozwoju w Polsce opowiada Adam Bilik, współwłaściciel firmy Outlet Polska, zarządzającej marką City Hell.
Czy Polacy lubią kupować w outletach?
Każdy człowiek lubi ubierać się w markowe rzeczy dobrej jakości. Jedni bez mrugnięcia okiem wydają na taką odzież duże kwoty, a inni szukają okazji, żeby zdobyć tą jedną wymarzoną markową rzecz. City Hell trafia do obu grup. Bardziej majętnym osobom mówimy: bądź smart - kupuj to samo, ale taniej, bo po co przepłacać. Natomiast klientom z mniej zasobnym portfelem proponujemy okazje cenowe. Zawsze jednak stawiamy na elegancję i ciepłą atmosferę w salonach.
Wydaje się jednak, że rynek outletów w Polsce jest jeszcze słabo rozwinięty. Z czego to wynika?
My startowaliśmy ze sprzedażą hurtową 4 lata temu. Wtedy o outlecie mało kto słyszał, chociaż do dzisiaj zdarzają się klienci którzy nie potrafią wymówić poprawnie tego słowa. Jako lider branży mamy poczucie odpowiedzialności za uświadamianie rynku w kwestiach dotyczących końcówek kolekcji. Patrząc na rozwój outletu za granicą Polskę czeka długa droga. Widać jednak duże postępy, a Outlet Polska ma w tym swój udział.
Jak, według Pana, będzie się rozwijała ta branża?
Z jednej strony widzimy upadające wielkie sieci, w tym konkurencyjne zajmujące się tym samym co my, a z drugiej strony dostrzegamy entuzjazm naszych klientów i potencjalnych franczyzobiorców. Zainteresowanie końcówkami kolekcji odzwierciedlają też nasze wyniki finansowe – od czterech lat odnotowujemy wzrost sprzedaży. Kryzys się kończy i najlepsze czasy przed nami.
Rozmawiała (js)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej