Znana marka jest w cenie

mówi Oskar Fischer, dyrektor zakupów Żabka Polska.
Jak aktualna sytuacja gospodarcza wpływa według pana na sieci handlowe?
Na polskim rynku mimo spowolnienia gospodarczego systemy współpracy z sieciami handlowymi mają się całkiem dobrze. Mimo że model biznesowy oparty na franczyzie jest w Polsce stosunkowo młody, przedsiębiorcy nauczyli się korzystania z możliwości współpracy ze znanymi markami i wiedzą, jakich profitów w związku z tym się spodziewać. Każdy system jest indywidualnie dostosowany do specyfiki branży, korzysta z długoletnich doświadczeń i bogatego zaplecza biznesowego. Franczyzodawców łączy jedno – wartościowy brand na rynku. Zarządzanie sklepem rozpoznawalnej marki to gwarancja, że znajdzie on klientów. Z uwagi na olbrzymią konkurencyjność to z pewnością ważny argument biznesowy, bezpośrednio przekładający się na rentowność sklepu.
Czy zmalało wśród przedsiębiorców zainteresowanie otwarciem sklepu na licencji?
Siła sieci opartych na różnorodnych systemach współpracy to efektywna strategia marketingowa i zoptymalizowane do potrzeb rynku know-how, budowane przez firmy latami. Owocem silnej infrastruktury marki sieci sklepów jest mocna pozycja na rynku i ciągły rozwój. Znany, rozpoznawalny przez klientów brand jest franchisable – co oznacza, że unikalna koncepcja biznesowa sieci efektywnie przekłada się na dochód potencjalnych franczyzobiorców, partnerów czy agentów. Najlepszym tego miernikiem jest sukcesywne zwiększenie liczby swoich placówek. Widać to na przykładzie sieci sklepów Żabka, która w ciągu ostatnich trzech miesięcy powiększyła się o 65 punktów handlowych.
Rozmawiała (smoli)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej