Chrapka na mPunkt
Cyfrowy Polsat chce przejąć sieć sklepów mPunkt. Dotychczas mPunkt sprzedawał aktywacje telefonii komórkowej Plus. Czy tak samo będzie pod wodzą nowego właściciela?
Cyfrowy Polsat chce poszerzyć sieć sprzedaży usług zintegrowanych (telewizja, telefon, Internet), dlatego kupuje 45 proc. udziałów w spółce mPunkt za 24,6 mln złotych. Docelowo Cyfrowy Polsat zamierza nabyć pakiet większościowy, jeśli tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyrazi zgodę na przeprowadzenie transakcji.
- Jest to kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii multioperatora, polegający na rozwoju sieci sprzedaży usług zintegrowanych, które planujemy wprowadzić w 2010 r. – mówi Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu. - Zamierzamy kontynuować współpracę mPunktu z Polkomtelem. Co więcej, jesteśmy gotowi bardzo silnie wspierać sprzedaż produktów i usług Polkomtela, ponieważ wprowadzane przez Cyfrowy Polsat usługi zintegrowane nie będą stanowiły bezpośredniej konkurencji dla pojedynczych usług telekomunikacyjnych sprzedawanych przez tego operatora – dodaje.
Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu twierdzi, że spółka po przejęciu mPunktu zamierza pozostawić dotychczasowe logo sieci oraz dołączyć swój znak firmowy.
Mpunkt to sieć ponad 200 sklepów działających w 150 miastach Polski, oferujących produkty i usługi związane z telefonią komórkową. Prawie 180 placówek jest prowadzonych przez franczyzobiorców. Przychody mPunktu za ubiegły rok wyniosły 571 mln zł zaś w I połowie 2009 r. - 238 mln zł. Zysk netto wypracowany przez spółkę w 2008 wyniósł 1,9 mln zł, oraz 1,5 mln zł w I połowie br.
(smoli)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej