Brak zgody na bylejakość
Sieć Lewiatan skurczy się o 100 sklepów. Lewiatan rezygnuje ze współpracy ze sklepami, które nie spełniają standardów sieci.
Połowa z wytypowanych placówek została już zamknięta, właściciele pozostałych pięćdziesięciu sklepów mają czas do końca przyszłego roku na poprawę. Jeśli im się to uda, wówczas pozostaną w strukturach sieci.
Do sieci Lewiatan przystępują przede wszystkim właściciele już działających sklepów.
Lewiatan proponuje współpracę nie tylko tym placówkom, które zlokalizowane są w miastach. W strukturach sieci mile widziane są również punkty handlowe działające na wsiach.
- Sklepy zrzeszone w naszej sieci są różnej wielkości – ich powierzchni waha się od 70 m2 do 400 m2. Właściciele przystępując do sieci, zyskują m.in. kontakty do kilkudziesięciu producentów, u których sieć ma wynegocjowane warunki zakupu, niemożliwe do osiągnięcia dla pojedynczego przedsiębiorcy – mówi Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding.
Franczyzodawca nie pobiera od franczyzobiorcy opłaty wstępnej. Wysokość inwestycji wynikającej z potrzeby dostosowania działającego już sklepu spożywczego do standardów Lewiatana jest uzależniona od zakresu prac, które są niezbędne do wykonania. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany płacić franczyzodawcy opłatę bieżącą w wysokości od 70 do 300 zł – w zależności od kategorii sklepu i lokalizacji. Nie ma opłat na fundusz reklamowy, kampanie promocyjne sieci franczyzodawca prowadzi na własny koszt.
- Zmiany systemowe, z jakimi mieliśmy do czynienia na przełomie lat 80. i 90., zaowocowały powstaniem gigantycznej liczby sklepów. Nie zawsze jednak te placówki handlowe dawały sobie radę w warunkach rosnącej konkurencji – mówi Wojciech Kruszewski. – Myśl o tym, aby dać im nowoczesną technologię i cały know-how prowadzenia działalności handlowej oraz wykorzystywanie efektu skali, chociażby poprzez możliwości czynienia wspólnych zakupów była podstawą budowy sieci franczyzowej, jaką jest Lewiatan – dodaje.
Obecnie do sieci Lewiatan należy prawie 2300 sklepów franczyzowych. Łączne obroty punktów należących do sieci wyniosły w ubiegłym roku około 5 mld złotych.
(smoli)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej