Redan podaje wyniki

Grupa Kapitałowa Redan trzeci kwartał zamknęła stratą w wysokości prawie 4 mln zł.
Przychody ze sprzedaży, jakie firma osiągnęła w minionym kwartale, są porównywalne do wyników osiągniętych w tym samym okresie ubiegłego roku i wynoszą 70 mln zł. Od początku roku sprzedaż wyniosła 208, 4 mln zł. Strata na sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku wyniosła 4,4 mln zł, a strata netto 3,8 mln zł.
- Największe zyski przyniosła spółce sieć Textilmarket działająca w sektorze dyskontowym. Jej udział w ogólnej sprzedaży Grupy Redan, wzrósł po III kwartale do 47 proc.
- Na korzystne wyniki Textilmarket złożyło się kilka czynników. Najważniejszym okazało się wprowadzenie zmian w zakresie oferty sieci i dostosowanie asortymentu do potrzeb klientów oraz wprowadzenie nowych grup produktów. Na wyniki wpływ miało również aktywne zarządzanie cenami i skutecznie prowadzone wyprzedaże – mówi Piotr Kulawiński, prezes zarządu Redan. - Textilmarket charakteryzuje się wysoką dynamiką rozwoju, od początku 2009 roku otworzyliśmy 18 nowych placówek, a do końca roku planujemy otwarcie kolejnych pięciu sklepów.
W sektorze modowym największe zmiany przeszła sieć Troll, w której zlikwidowano nierentowne sklepy własne. Jej dalszy rozwój będzie odbywał się poprzez franczyzę. Ubrania tej marki pojawią się również w nowej sieci sklepów multibrandowych Top Secret and Friends. Do końca roku Redan planuje otwarcie dwóch nowych placówek i przekształcenie czterech dotychczasowych placówek Top Secret. Sama marka Top Secret radzi sobie całkiem nieźle i od początku roku zanotowała prawie 70 mln zł przychodów ze sprzedaży.
- Sprzedaż marki Top Secret działającej w sektorze modowym wzrosła i wyniosła 69,8 mln zł za trzy kwartały tego roku. Odwrotna tendencja dotyczyła marży handlowej, która osiągnęła poziom 44,4 proc., to jest o prawie 17 punktów procentowych mniej niż rok temu – mówi Kulawiński. - Na jej spadek wpłynęło przede wszystkim bardzo znaczące i szybkie osłabienie polskiej waluty wobec amerykańskiego dolara oraz prowadzenie agresywnych przecen wynikających z obniżenia się popytu wśród klientów. Receptą Redanu na takie warunki rynkowe były zmiany w produkcie. Dzięki temu w październiku marża handlowa w Top Secret wróciła do poziomów z lat poprzednich.
(mak)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej