Orlen rozważa ujednolicenie swoich marek

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zarząd Polskiego Koncernu Naftowego zastanawia się nad zunifikowaniem marek stacji paliwowych na wszystkich rynkach, na których jest obecny. Niewykluczone, że stacje ekonomiczne płockiego koncernu w Polsce, Niemczech i Czechach zmienią nazwę na Star.

Pod tą nazwą działa blisko 490 stacji paliw w Niemczech, a sieć cieszy się największą rentownością ze wszystkich zagranicznych sieci Orlenu. W Polsce obecnie poza punktami Orlenu grupa posiada punkty pod znakiem Bliska, Petrochemia Płocka oraz CPN. W Czechach do przemianowania byłoby prawie 300 stacji marki Benzina i Benzina Plus. Na Litwie natomiast działają 23 stacje Orlen Lietuva.

Koszty związane z taką operacją mogłyby sięgnąć dziesiątek milionów złotych. Największa kwota może być przeznaczona na zabiegi marketingowe i reklamę, umożliwiające zakomunikowanie zachodzących zmian klientom. Pojawia się także pytanie, jakie koszty ponieśliby przedsiębiorcy, którzy prowadzą stacje Orlenu na zasadzie franczyzy.

- My dopiero rozważamy i analizujemy możliwość unifikacji brandów – mówi Dawid Piekarz, rzecznik prasowy koncernu. - Rozważania na temat tego, czy ewentualne zmiany dotknęłyby franczyzobiorców są więc całkowicie przedwczesne.

(gum)

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €