Udany rok fast foodów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Mimo że sieć Burger King wzrosła o 100 proc. to i tak dzieli ją przepaść do rynkowego lidera - sieci McDonald's. Burger King ma w Polsce 17 restauracji, podczas gdy McDonald's 236.
- W zeszłym roku uruchomiliśmy 17 restauracji, w obecnym otwarć będzie jeszcze więcej. Na razie czekamy aż zrekrutowani franczyzobiorcy zakończą szkolenia - mówi Monika Dąbrowska, franchising menedżer McDonald's Polska.

Burger King w tym czasie otworzył osiem restauracji w: Poznaniu, Krakowie, Legnicy, Lublinie, Warszawie i Częstochowie.
- Podwojenie liczby restauracji w ciągu roku, w czasie spowolnienia gospodarczego, traktujemy jako duży sukces. Nasza strategia przewiduje dalszy dynamiczny rozwój sieci, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach i Bułgarii - mówi Daniel Kasper, odpowiedzialny na rozwój marki Burger King.

Marką Burger King zarządza w Polsce spółka AmRest. Firma nie sprzedaje licencji franczyzowych na prowadzenie restauracji przedsiębiorcom. Osoby zainteresowane otwarciem restauracji szybkiej obsługi mogą zgłosić się do McDonald's. Koszt otwarcia restauracji McDonald's wynosi około 1,6 mln zł, z czego 1,2 mln zł musi stanowić kapitał własny franczyzobiorcy. Zanim jednak biorca licencji będzie mógł samodzielne zarządzać swoją placówką, musi przejść roczne szkolenie.

(smoli)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €