Dobry rok dla sieci Subway

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przedstawiciele Subwaya pozytywnie oceniają 2009 rok. Mimo kryzysu obroty sieci wzrosły o 1,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Zwiększyła się także liczba klientów barów Subway oraz wartość ich zakupów. Według danych sieci, każdy klient restauracji Subway przy jednorazowym zakupie wydawał o pięć procent więcej pieniędzy w 2009 roku niż rok wcześniej.

– To efekt programu antykryzysowego, który wprowadziliśmy we wszystkich barach sieci. Ustaliliśmy stałą cenę menu oraz jednakową kwotę zestawów dla dzieci – mówi Martin Prince, menedżer ds. rozwoju sieci Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

W 2009 roku sieć otworzyła w Polsce 19 placówek i aktualnie liczy w całym kraju 31 barów.

Subway może się też pochwalić dobrymi wynikami za ubiegły rok w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Rosji, Czechach, Chorwacji i Bułgarii. Liderem regionu jest Rosja, gdzie obroty sieci wzrosły o 4 proc., a kwota wydatków przypadająca na jednego klienta skoczyła o 11 proc. Czechy i Bułgaria utrzymały sprzedaż w 2009 roku na takim samym poziomie jak rok wcześniej.

– Program antykryzysowy nie został wdrożony we wszystkich placówkach obu krajów. Stąd zapewne wolniejszy rozwój w stosunku do pozostałego regionu Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Martin Prince.

(mk)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €