Dwie filozofie handlu

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak podaje "Gazeta Wyborcza", centra handlowe przypominają minimiasta, gdzie przemieszcza się tłum weekendowych klientów, którzy potrafią spędzić w centrum cały dzień, mając do dyspozycji kilkadziesiąt sklepów, wiele restauracji, barów, sal zabaw dla dzieci, parkingów i, co ważne, bankomatów.

Właściciele butików mogą liczyć na wsparcie administratorów centrów, którzy za pomocą akcji marketingowych starają się przyciągnąć klientów, by jak najdłużej zostali na terenie centrum.

- Teraz klienci mają czas na zakupy w soboty i niedziele. Widać to wyraźnie na przykładzie naszego sklepu przy ulicy Świętokrzyskiej, który prosperował słabiej niż butik w centrum handlowym - mówi Lidia Kalita współwłaścielka firmy odzieżowej Simple.

Tradycyjne sklepy, tzw. przy ulicy, oferują większą anonimowość i bardziej indywidualną obsługę, niektóre działaja od lat i zaskarbiły sobie lojalność klientów. Jednak tych najbardziej zamożnych mogą zniechęcać brakiem miejsc parkingowych i niedogodnymi godzinami otwarcia.

Tu obowiązuje inna filozofia. Klient musi się do wybranego sklepu pofatygować, zaś w centrum handlowym do kolejnego butiku wchodzi się mimo woli, po drodze.

Anna Krężelewicz, Gazeta Wyborcza, 10 października 2001, "Supermarket"

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €