Dwie filozofie handlu
Firmy odzieżowe powoli znikają ze Śródmieścia Warszawy i przenoszą się do centrów handlowych
Jak podaje "Gazeta Wyborcza", centra handlowe przypominają minimiasta, gdzie przemieszcza się tłum weekendowych klientów, którzy potrafią spędzić w centrum cały dzień, mając do dyspozycji kilkadziesiąt sklepów, wiele restauracji, barów, sal zabaw dla dzieci, parkingów i, co ważne, bankomatów.
Właściciele butików mogą liczyć na wsparcie administratorów centrów, którzy za pomocą akcji marketingowych starają się przyciągnąć klientów, by jak najdłużej zostali na terenie centrum.
- Teraz klienci mają czas na zakupy w soboty i niedziele. Widać to wyraźnie na przykładzie naszego sklepu przy ulicy Świętokrzyskiej, który prosperował słabiej niż butik w centrum handlowym - mówi Lidia Kalita współwłaścielka firmy odzieżowej Simple.
Tradycyjne sklepy, tzw. przy ulicy, oferują większą anonimowość i bardziej indywidualną obsługę, niektóre działaja od lat i zaskarbiły sobie lojalność klientów. Jednak tych najbardziej zamożnych mogą zniechęcać brakiem miejsc parkingowych i niedogodnymi godzinami otwarcia.
Tu obowiązuje inna filozofia. Klient musi się do wybranego sklepu pofatygować, zaś w centrum handlowym do kolejnego butiku wchodzi się mimo woli, po drodze.
Anna Krężelewicz, Gazeta Wyborcza, 10 października 2001, "Supermarket"
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej