Nie było łatwo

o sytuacji na rynku szkół językowych opowiada Grzegorz Nowakowski, dyrektor sieci Akademii Językowej Open School.
Jaki był ubiegły rok dla szkół językowych?
Spowolnienie gospodarcze wpłynęło na pogorszenie wyników finansowych, które szkoły językowe zanotowały w ubiegłym roku. Polacy mniej chętnie zapisywali się na kursy językowe, firmy zamroziły budżety przeznaczone na podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników. Zauważamy poprawę, ale według moich szacunków powrót do warunków rynkowych sprzed 2-3 lat może zająć jeszcze kilka miesięcy. Sytuacja gospodarcza spowodowała, że wiele pojedynczych szkół językowych zbankrutowało. Teraz jeszcze bardziej niż kiedykolwiek warto przynależeć do sieci o ugruntowanej pozycji rynkowej i stabilnej finansowo. Spodziewam się, że w ciągu najbliższych 10 lat na rynku pozostanie 4-5 sieci szkół językowych, do których należeć będzie 85-90 proc. rynku.
W jaki sposób walczycie o kursantów oraz franczyzobiorców?
Nasi franczyzobiorcy w ramach jednej opłaty otrzymują prawo do prowadzenia trzech biznesów jednocześnie. Pierwszym z nich jest Akademia Językowa Open School, która świadczy usługi dla kursantów indywidualnych. Ponadto mogą prowadzić Open Translations, biuro tłumaczeń dla biznesu oraz językową firmę szkoleniową dla klientów korporacyjnych pod marką Open Business Academy. Ostatnio poszerzyliśmy ofertę nauki języków obcych o kursy językowe dla maluchów. Usługę tę oferujemy pod marką Open Kids. Ma być to alternatywa dla kursów oferowanych m.in. przez szkoły Helen Doron, czy Empik School.
rozmawiała (smoli)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej