Pomysł na Lotto
Jak nowa strategia Totalizatora Sportowego wpłynie na przychody agentów?
Regulacje prawne wprowadzone naprędce w cieniu afery hazardowej przełożyły się na znaczne uszczuplenie rynku automatów o niskich wygranych. Wydawało się, że Totalizator Sportowy skorzysta na nowych przepisach. Z jednej strony uszczuplenie rynku produktów konkurencyjnych, a z drugiej ofensywa marketingowa Totalizatora połączona ze zmianą nazwy Dużego Lotka na Lotto miały zaowocować częstszymi wizytami klientów w kolekturach.
Tak się jednak nie stało, a wszystko wskazuje na to, że przychody Totalizatora w pierwszych dwóch miesiącach były niższe niż rok wcześniej. Według informacji Pulsu Biznesu spadek przychodów w porównaniu ze styczniem 2009 r. może wynieść ponad 20 proc. Dziennik spekuluje, że Totalizator sam rzuca sobie kłody pod nogi, podnosząc ceny zakładów i ograniczając wypłaty za trafienie „trójki”. Podobnego zdania są właściciele kolektur.
- Z mojego punktu widzenia taka polityka jest niezrozumiała – mówi agent Totalizatora z warszawskich Bielan, pragnący zachować anonimowość. - Ludzie przyzwyczaili się do nazwy Duży Lotek, a droższe zakłady odrzucają mniej zamożnych klientów, których coraz rzadziej będzie stać na grę.
Przedsiębiorca ubolewa także nad zmianami, jakie firma wprowadza w zakresie możliwości oferowania usług konkurencyjnych.
- Od marca obowiązuje aneks do umowy, na podstawie którego nie będzie już można w kolekturze oferować gier innych operatorów, od zdrapek po automaty po niskich wygranych - żali się. - Niestety, wielu placówek nie wytrzyma takich rygorów i upadnie.
Totalizator odpowiada, że problemy finansowe i dramatyczne pogorszenie wyników sprzedaży to jedynie wymysł mediów.
- Nie jesteśmy ani w dołku, ani nie grozi nam bankructwo – kategorycznie zaprzecza Piotr Gawron, rzecznik prasowy Totalizatora. - Faktem jest, że przychody w styczniu 2010 r. były niższe niż rok wcześniej, ale poprzedni rok był rekordowy ze względu na liczne kumulacje. Nie odbiegają one natomiast od średnich przychodów z ostatnich lat.
Jak wskazuje rzecznik Totalizatora, wprowadzenie zakazu konkurencji nie ma nic wspólnego z zabiegami wizerunkowymi w kontekście afery hazardowej.
- To działania, które prowadzimy od dłuższego czasu. Nie chcemy, aby w kolekturach Totalizatora Sportowego nasze produkty sąsiadowały z urządzeniami do gier hazardowych – mówi Gawron. - Ponadto oceniamy, że prowadzenie kolektury Lotto jest na tyle intratnym interesem, że nie budzi konieczności łączenia go z dystrybucją dodatkowych produktów.
Umowy agencyjne Totalizatora zakładają prowizyjny charakter wynagrodzenia. Dochody agentów z gier liczbowych przez pierwsze 5 miesięcy utrzymują się na stałym poziomie 6 proc. przychodów. Po tym okresie, w zależności od wysokości wpływów, poziom prowizji zostanie ustalony pomiędzy 1-7,5 proc.
- Prowadzenie kolektury to nie jest działalność charytatywna, tylko biznes – zaznacza rzecznik spółki. - Skoro kolektury działające nawet w mniejszych miejscowościach są w stanie przy obecnej ofercie generować satysfakcjonujące zyski, to znaczy, że inne punkty też mogą. Jeśli im się to nie udaje, to znaczy, że albo jest to wina lokalizacji albo ajent nie umie sprzedawać. W obu przypadkach tego rodzaju placówki muszą być zamykane.
Władze firmy chcą zerwać z kształtowaniem polityki sprzedażowej w oparciu o jeden rodzaj gry liczbowej. Chce rozszerzać ofertę i zwiększać rozpoznawalność nowych produktów wśród klientów. Pozostaje pytanie, ile będzie kosztowało przyzwyczajenie odbiorców Totalizatora do tego pomysłu. Zarówno klientów, jak i agentów.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

