Penta umocniła Żabkę w Czechach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

- Prawie 2 lata temu rozpoczęliśmy rozwój sieci sklepów Żabka w Czechach. Obecnie działa tam 100 placówek. Naszą ambicją jest doprowadzenie do konsolidacji niezależnego rynku detalicznego w Polsce i Czechach. Zakup Koruny to pierwsza transakcja, ale przygotowujemy kolejne – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.

- Wraz z rozwojem formatu convenience sieci Żabka w Czechach, będziemy rozbudowywać także formaty supermarketów Koruna, zgodnie z modelem biznesowym projektów Freshmarket i Żabka - dodaje Jozef Janov, Partner Zarządzający Penta Investments w Polsce.

Obie czeskie marki (Żabka i Koruna) będą wykorzystywać efekt synergii ujednolicając rozwiązania logistyczne, technologie informatyczne i zarządzanie łańcuchem dostaw. Korzyścią dla klientów będzie poszerzenie asortymentu produktów i usług oraz wdrożenie dodatkowych promocji cenowych. W ciągu najbliższych miesięcy transakcję zatwierdzi Czeski Urząd Antymonopolowy.

Firma PR Market (Koruna) powstała w 1994 roku i utworzyło ją 8 prywatnych czeskich przedsiębiorców. Zarządza ona 45 supermarketami o powierzchni ok. 380 m2. Koruna oferuje asortyment artykułów spożywczych i innych produktów.

Żabka Polska powstała w 1998 roku i obecnie jest właścicielem ponad 2150 sklepów Żabka w formacie convenience oraz 15 Freshmarketów. W 2010 r. Żabka Polska planuje otworzyć 250 sklepów Żabka oraz 50 Freshmarketów. Firma zamierza rozwijać się w tym tempie przez następne 3-5 lat. Według wstępnych danych w 2009 r. firma osiągnęła dwucyfrowy wzrost sprzedaży (15,5 proc.), tym samym jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w swoim segmencie.

W 2008 roku model biznesowy sieci Żabka został przeniesiony na rynek czeski, gdzie z logo Żabki działa już 100 sklepów o średniej powierzchni 90 m2. Obecnie sieć sklepów Żabka jest najszybciej rozwijającą się niezależną siecią sprzedaży detalicznej w Czechach. W 2010 r. Żabka planuje na tamtym rynku otworzyć kolejnych 60 sklepów własnych. Placówki pod logo marki są zlokalizowane w Pradze i w Środkowo-Zachodnich Czechach. W ciągu najbliższych 3 lat Żabka zamierza otworzyć 250 punktów handlowych.

(agaka)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €