Carrefour opuszcza Portugalię

Właściciele sieci chcą skupić się na ekspansji w szybko rozwijających się regionach.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Carrefour w Portugalii jest obecny od 20 lat i rozwinął tam sieć 524 sklepów, których wartość może wynosić nawet 680 mln dolarów. W ostatnim czasie scenariusz opuszczenia portugalskiego rynku przez francuską sieć stał się coraz bardziej prawdopodobny.
Prezes spółki, Lars Olofsson chce koncentrować się na rynkach, które jego zdaniem oferują sieci możliwość zdobycia wiodącej pozycji. Stąd też realizacja planów ekspansji na rynku bułgarskim, gdzie w środę otwarty został drugi sklep pod marką Carrefour.
Przed rokiem Olofsson zdecydował się zakończyć działalność supermarketów na terenie Rosji i południowych Włoch. Ograniczył też liczbę sklepów w Belgii. W Portugalii Carrefour w ostatnich latach przegrywał walkę z takimi konkurentami, jak Lidl czy zarządzający siecią Pingo Doce Jeronimo Martins. W 2009 r. sprzedaż Carrefoura spadła o 17 proc. do 825 mln euro.
Sieć supermarketów działa w 31 krajach. Najwięcej sprzedaje we Francji. Ten rynek odpowiada za ponad 43 proc. sprzedaży sieci. Kolejne 37 proc. przypada na pozostałe kraje europejskie. 12 proc. obrotów Carrefoura jest realizowane w Ameryce Łacińskiej, a 7 proc. w Azji.
Jak przewidują analitycy, w pierwszym kwartale Carrefour zanotuje wzrost sprzedaży o 4,4 proc., obracając towarem wartym blisko 24 miliardy euro. W Polsce, poza tradycyjnymi supermarketami, Carrefour od 2007 roku rozwija franczyzową sieć sklepów osiedlowych pod szyldem 5 minut.
(gum)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...