Carrefour opuszcza Portugalię

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Carrefour w Portugalii jest obecny od 20 lat i rozwinął tam sieć 524 sklepów, których wartość może wynosić nawet 680 mln dolarów. W ostatnim czasie scenariusz opuszczenia portugalskiego rynku przez francuską sieć stał się coraz bardziej prawdopodobny.

Prezes spółki, Lars Olofsson chce koncentrować się na rynkach, które jego zdaniem oferują sieci możliwość zdobycia wiodącej pozycji. Stąd też realizacja planów ekspansji na rynku bułgarskim, gdzie w środę otwarty został drugi sklep pod marką Carrefour.

Przed rokiem Olofsson zdecydował się zakończyć działalność supermarketów na terenie Rosji i południowych Włoch. Ograniczył też liczbę sklepów w Belgii. W Portugalii Carrefour w ostatnich latach przegrywał walkę z takimi konkurentami, jak Lidl czy zarządzający siecią Pingo Doce Jeronimo Martins. W 2009 r. sprzedaż Carrefoura spadła o 17 proc. do 825 mln euro.

Sieć supermarketów działa w 31 krajach. Najwięcej sprzedaje we Francji. Ten rynek odpowiada za ponad 43 proc. sprzedaży sieci. Kolejne 37 proc. przypada na pozostałe kraje europejskie. 12 proc. obrotów Carrefoura jest realizowane w Ameryce Łacińskiej, a 7 proc. w Azji.

Jak przewidują analitycy, w pierwszym kwartale Carrefour zanotuje wzrost sprzedaży o 4,4 proc., obracając towarem wartym blisko 24 miliardy euro. W Polsce, poza tradycyjnymi supermarketami, Carrefour od 2007 roku rozwija franczyzową sieć sklepów osiedlowych pod szyldem 5 minut.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €